• جمعه / ۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 00062034357
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

گندمکاران ۴۰روز است منتظر پرداخت مطالبات خود هستند

گندمکاران ۴۰روز است منتظر پرداخت مطالبات خود هستند

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: کشاورزان ما که اصلی‌ترین غذای ملت یعنی گندم را کاشته و دو دستی به دولت تحویل دادند بیش از 40 روز است که وجه خود را دریافت نکرده اند.

آیت الله سید حسن عاملی جمعه چهارم شهریورماه در خطبه های نماز جمعه شهر اردبیل با انتقاد از عدم پرداخت وجه کشاورزان توسط دولت اظهار کرد: رمز موفقیت یک دولت رعایت اولویت هاست و رمز سقوط یک دولت و یک تمدن به حاشیه راندن اولویت هاست.

وی خاطرنشان کرد: تولید کننده و مصرف کننده نباید به یک چشم نگاه شوند جای بسی تاسف است که کشاورزان ما که اصلی‌ترین غذای ملت یعنی گندم را کاشته و دو دستی به دولت تحویل دادند بیش از 40 روز است که وجه خود را دریافت نکرده اند در حالی که بسیاری از آنها زندگی شکننده دارند و روی این وجه حساب های خاص باز کرده اند.

امام جمعه اردبیل با گرامیداشت هفته دولت تصریح کرد: اول شهریور یعنی هفته دولت برای ما خاطره بسیار تلخی دارد ما در یک اقدام تروریستی وحشتناک رئیس جمهور و نخست وزیر خود را که هر دو از شخصیت های بسیار استثنایی و ثروت بزرگ ملت بودند از دست دادیم و حالا آمریکا و دولت های اروپایی حاضر به درج اسم آن مجموعه تروریستی در لیست تروریست‌ها نیستند و بلکه در پارلمان های خود از آنها استقبال می‌کند و شخصیت های آمریکایی و اروپایی هر از چند گاهی در کنفرانس‌های مشمئزکننده آنها شرکت، سخنرانی و پول می گیرند.

عاملی گفت: اگر ایران رئیس جمهور و نخست وزیری کشور را ترور می کرد اروپا و آمریکا و امپراطوری رسانه ای آنها طوفان به پا می کردند آن تروریست‌های روسیاه ۱۷ هزار انسان بی گناه را در ایران ترور کردند در میان آنها دو رئیس قوه، ده ها وزیر، نماینده و ائمه جمعه هایی که تاریخ دیگر نظیر آنها را نخواهد دید و از تمام اقشار به چشم می خورد.

وی ادامه داد: هفته دولت مناسبت خوبی است که کارهای مثبت و خدمات ارزنده و بزرگ دولت‌ها به ملت بزرگ بیان شود چرا که دشمن با تمام توان سعی دارد که دولت های ما را ناکارآمد نشان دهد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: در کنار خرابی هایی که نه به صورت سیستمی بلکه توسط انسان های آلوده و مدیران سفارشی انجام می شود هزاران هزار کارهای خوب نیز در هر دوره صورت می‌گیرد.

عاملی افزود: اداره کشور در شرایط تحریمی کار آسانی نیست اما با خرد جمعی و کار جمعی کشور در برابر حمله سنگین اقتصادی دشمن سرپا ایستاده و آرزوهای نا میمون دشمن را به حسرت ها و داغ های بزرگ در قلب دشمن تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم که در شرایط سختی اداره کشور را تحویل گرفته با تمام توان کشور را مدیریت کرده و درصدد باز کردن گره های بزرگ اقتصادی کشور است ما این تلاش‌ها را ارج می نهیم و از ملت بزرگ می‌خواهیم توجه کنند که هیچ دولتی بدون همکاری و همراهی مردم به ساحل امن نمی رسد.

عاملی در بخش های دیگر از خطبه های نماز به تحلیل روند مذاکرات پرداخت و خاطرنشان کرد: مسئول سیاست خارجی اروپا و دبیرکل سازمان ملل جواب ایران به پیشنهاد جدید اروپا در مذاکرات هسته‌ای را معقول و منطقی دانستند و این نشان می دهد که در ارتباط ایران، آمریکا و اروپا مقصر اصلی خود آمریکا و اروپاست وگرنه ایران همیشه منطقی حرف زده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha