• پنجشنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 00062006818
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

ساماندهی امور مرزی و مرزنشینان از اهداف اساسی دولت است

ساماندهی امور مرزی و مرزنشینان از اهداف اساسی دولت است

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه در خصوص تردد زوار از پایانه تمرچین پیرانشهر برای اربعین حسینی با دولت و اقلیم کردستان عراق به توافق رسیده ایم گفت: تمهیدات لازم از سوی استاندار آذربایجان غربی و طرف عراقی در حال اجراست که با نهایی شدن موضوع شاهد عبور سهل، قانونمند و پرتردد زوار از این مسیر خواهیم بود.

سید مجید میراحمدی امروز ۳۰ تیرماه در حاشیه بازدید از مرزهای تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت با بیان اینکه آب و هوای مناسب این مسیر، مزیت خوبی در مقایسه با دیگر مرزها برای تردد زائرین اربعین حسینی است، افزود: با تحقق این امر شاهد توسعه اقتصادی منطقه نیز خواهیم بود.

وی ساماندهی امور مرزی و مرزنشینان را از اهداف اساسی دولت برشمرد و افزود: بازدید از ظرفیت های مرزی برای دستیابی به تحول اقتصاد مرزی به عنوان یک هدف ویژه دولت، بازدید از نوار مرزی آذربایجان غربی با عراق صورت گرفت.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور کنترل و مدیریت مرزی، مبارزه با قاچاق بویژه قاچاق سلاح و مواد مخدر و نیز ضرورت تسهیل در افزایش مبادلات تجاری و مسافری را از دیگر مباحث مهم عنوان کرد و گفت: با توجه به تاکیدات رییس جمهور و اهتمام مدیران استانی برای بهره مندی از ظرفیت مرز و نیز امنیت پایدار موجود در منطقه، امیدواریم شاهد تحولات اقتصادی خوبی در مرزها باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به همراه استاندار آذربایجان غربی امروز با سفر به شهرستانهای پیرانشهر و سردشت علاوه بر بازدید از مرزهای تمرچین و کیله و بخش های مختلف این دو پایانه از جمله شرکت های مستقر، پایانه، گمرک ، بازارچه  و بازارچه اشکان با مردم نیز دیدار نموده و در جلسه ای نسبت به بررسی راهکارهای ایجاد تحول اقتصاد مرزی بحث و تبادل نظر نمودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha