• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 00061894284
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون استاندار اردبیل خبرداد:

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی

ایسنا/اردبیل معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت:‌ در بودجه عمرانی سال آینده ۳ هزار میلیارد تومان منابع از محل تسهیلات بانکی برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی استان اردبیل اختصاص یافته است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان ۳۰ بهمن در کارگروه‌های فنی و عمرانی استان اردبیل اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی و اقتصادی از هدف‌گذاری‌های دولت در سال آینده است که ما نیز سعی می‌کنیم با تکمیل این طرح‌ها و پروژه‌ها امکان اشتغالزایی و کارآفرینی بیشتر فراهم آید.


وی با بیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر به ارزش یک‌هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان طرح عمرانی در سطح استان به همت ۲۸ دستگاه اجرایی به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: این طرح‌ها در حوزه بنیاد مسکن، فرودگاه، شرکت برق، میراث فرهنگی، ارتباطات و فناوری و همچنین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده است.


معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اشتغال ایجاد شده در سایه این پروژه‌های عمرانی را ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در کنار این اشتغال در بخش اقتصادی و طرح‌های تولیدی نیز فرصت اشتغال برای ۱۴ هزار نفر در سطح استان فراهم شده است.


میرجعفریان به کلنگ‌زنی طرح عظیم آبرسانی به ۴۵۴ روستا به همت بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۰۰ روستا و قشلاق در استان به شکل سیار از آب شرب بهره‌مند می‌شوند که در قالب این طرح در مدت ۳ سال قرار است اهالی ۴۵۴ روستای استان از آب پایدار و سالم بهره‌مند شوند.


وی شاخص بهره‌مندی روستاییان را از آب شرب سالم ۵۴ درصد اعلام کرد و ادامه داد:‌ با اجرای این طرح در ۴۵۴ روستا سرانه بهره‌مندی روستاییان از آب شرب به ۶۹ درصد می‌رسد در حالی که استاندارد و متوسط کشوری ۷۷ درصد است.


میرجعفریان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار آبرسانی ما با توسعه پست ۶۳ کیلوولت و ۲۳۰ کیلوولت نیز به همت شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان روبه‌رو هستیم که امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های برق‌رسانی مشارکت فعال سرمایه‌گذاران را در طرح‌های متعدد شاهد باشیم.


وی تکمیل فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد را با تجهیز امکانات مدرن یادآور شد و اضافه کرد: در کنار فرودگاه، بهره‌برداری از راه آهن به عنوان خواسته به حق مردم مورد توجه مسئولان استانی قرار گرفته و تنها مشکل تأمین منابع مالی مورد نیاز را داریم که در سال آینده قرار است ۵۰۰ میلیارد تومان از ردیف ملی و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق فاینانس بانک‌ها تأمین شود.


میرجعفریان بیان کرد: در مسیر ۱۷۸ کیلومتری راه آهن ۱۱۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده و مابقی مسیر دارای تونل و پل‌های صعب‌العبور است که کار تکمیل آنها به ویژه در محدوده ۱۴ کیلومتر مسیر گلوگاهی و سخت در حال انجام است.


وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به هیچ وجه نمی‌توان زمان دقیقی را برای بهره‌برداری از این خط ریلی مشخص کرد اما تمام تلاش ما بر این است تا با تکمیل ریل‌گذاری و احداث تونل‌ها و پل‌های باقیمانده بتوانیم در حداقل زمان از این پروژه بهره‌برداری کنیم.


میرجعفریان۳۰ بهمن در جلسه توسعه بزرگراه‌ها ضروری و حیاتی برشمرد و تصریح کرد: استان اردبیل در توسعه بزرگراه‌ها نیز با ۵۰ درصد کار شاخص در سال‌های اخیر همچنان از متوسط کشوری پایین است ولی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه نوین‌بخش ترمیم این خلأ و کاستی است.


معاون استاندار اردبیل به توسعه بزرگراه در محور اردبیل به مشگین‌شهر و پارس‌آباد و همچنین اردبیل به گرمی و اتصال آن به بیله‌سوار، اردبیل به سرچم و اردبیل به آستارا اشاره کرد و گفت: با شروع فصل کاری در سال آینده در کمتر از ۶ ماه می‌توان ۹۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها را آماده بهره‌برداری کرد.


وی افزود: برای ۲۰۰ کیلومتر باقیمانده تأمین منابع در حال انجام است تا با ایجاد زیرساخت حمل و نقل و تسهیل در عبور و مرور بتوان به تقویت نظام سرمایه‌گذاری، صادرات و تولید محصول کمک کرد.


میرجعفریان از تأمین ۳ هزار میلیارد تومان منابع از محل ماده ۵۶ و تسهیلات بانکی برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در بخش آب و فاضلاب نیز طرح‌های خوبی در حال انجام است که در مناطق شهری نیز با توجه به افزایش مطالبات مردمی این طرح‌ها به سرعت عملیاتی و اجرایی می‌شود.


وی با بیان اینکه استان اردبیل در ۱۵ شاخص به عنوان اولویت توسعه از متوسط کشوری عقب مانده است، اضافه کرد: در استان اردبیل ظرفیت تولید آب ۲.۵ میلیارد متر مکعب است در حالی که ما ۲ میلیارد متر مکعب مصرف سالانه داریم و ۵۰۰ میلیون متر مکعب مازاد تولید باید در بخش‌های صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.


معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: در استان اردبیل ۲۵۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی دیم وجود دارد که با روش آبیاری مدرن و نوین سعی بر این است تا این اراضی از تولید بیشتری برخوردار شود.


میرجعفریان ضرورت توسعه آبیاری مدرن را در اراضی استان یادآور شد و ادامه داد: برای سال‌های آینده جهاد کشاورزی برنامه‌های خوب توسعه‌ای در این زمینه انجام خواهد داد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha