• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۰۳:۱۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 00061842920
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی وزارت علوم اعلام کرد

دستورالعمل برپایی کرسی‌های آزاداندیشی ابلاغ شد/آخرین وضعیت سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها

دستورالعمل برپایی کرسی‌های آزاداندیشی ابلاغ شد/آخرین وضعیت سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی وزارت علوم از ابلاغ آیین‌نامه و دستورالعمل‌هایی برای برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: سعی خواهیم کرد یک رویداد ملی را تدارک ببینیم تا ظرفیت‌های کرسی‌های آزاداندیشی برای کمک به دولت و خدمت به کشور شناسایی شوند و کرسی‌های آزاداندیشی مسئله محور نیز سامان یابند.

دکتر عبدالحسین کلانتری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به برنامه وزارت علوم برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها اشاره و اظهار کرد: علاوه بر تأکیدات رهبر معظم انقلابدر خصوص کرسی‌های آزاد اندیشی، آیین‌نامه و دستورالعمل‌هایی نیز برای برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و لذا یک گام مهم در اجرای منویات رهبری، اجرایی سازی این آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها است. اما گام مهمتر در این زمینه ظرفیت‌سازی اجرایی و ذهنی برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی است و برداشت من این است این موضوع بیش از آنکه ممانعت ساختاری و قانونی داشته باشد ممانعت ذهنی و فرهنگی دارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم به آخرین وضعیت سند اسلامی شدن دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: به طور کلی یکی از ایراداتی که می شود به تصمیمات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد کرد این است که این تلقی وجود دارد که تصویب سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و ابلاغ آن پایان کار است؛ در صورتی که واقعیت این امر این گونه نیست. تهیه سند و ابلاغ آن تازه آغاز کار است و باید تمهیدات لازم را برای اجرایی سازی آن را فراهم کنیم و نظارت کامل نیز بر این فرایند داشته باشیم.موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز در پیوست حکم جدید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن اشاره و تأکید ویژه داشتند.

کلانتری همچنین خاطرنشان کرد: اسناد و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از سطح راهبردی به سطح عملیاتی برسند و با امکانات و مقدورات اجرایی کشور دانشگاه‌ها گره بخورند. به صورت مشخص باید یک تقسیم کار ملی دقیق در این زمینه صورت بگیرد و مسئول هر برنامه و اقدام مشخص شود و ردیف بودجه آن اقدام و برنامه نیز تعیین شود و دستگاه ناظر نیز مشخص شود.

وی یادآور شد: بودجه همه ارکان اجرایی سازی یک برنامه همچنان که در برنامه توسعه و سایر برنامه های سالانه نیز وجود دارد ، دیده شود که خوشبختانه این کار کلید خورده است و به زودی عملیاتی می‌شود و مسئولان برنامه‌های جزئی ذیل سند مشخص خواهد شد. حتی سعی بر این است که به صورت دقیق ردیف بودجه مشخصی برای آن تعیین شود و نظارت دقیقی نیز وجود داشته باشد تا بشود در فضاهای دانشگاهی را سروسامان دارد و شاهد رشد و نمو داشگاه‌ها در پرتو سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها باشیم. واقعیت این امر این است که تا زمانی که ما درگیر فعالیت‌های موسمی و شعاری باشیم، وضع مناسبی از این حیث نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha