• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00061807055
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

جایگاه اعتباری یونسکو برای ما حائز اهمیت است

جایگاه اعتباری یونسکو برای ما حائز اهمیت است

ایسنا/خراسان رضوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از این اتفاق به عنوان یک فرصت باید استفاده کنیم؛ چراکه سازمان یونسکو یک سازمان پر اهمیت در دنیا است شاید از منظر اقتصادی نفع چندانی نداشته باشد اما از منظر اعتباری جایگاه مهمی دارد.

محمد علی نبی پور، ظهر امروز، ۱۲  آبان در افتتاحیه دفتر یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این پروسه بعد از یک دهه پیگیری  به ثمر نشست و جای تقدیر از کلیه دست اندرکاران این امر را دارد و خرسندیم که امروز در جمع اساتید و میهمانان، این اتفاق بسیار مهم در مشهد مقدس آغاز می‌شود و امیدواریم این اتفاق باعث رخدادهای خوب در دانشگاه علوم پزشکی، مشهد و خراسان رضوی باشد.

وی ابراز کرد: خطه خراسان از دیرباز مرکز نخبه پروری بوده و هست و دانشگاه علوم پزشکی هم به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور و به عنوان بزرگترین مرکز علوم پزشکی در منطقه شرق کشور و در حوزه خاورمیانه حرف برای گفتن داشته و دارد.

نبی پور افزود: این افتخاری است که کسب شده و نه اینکه داده شده بلکه به دلیل جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده  و این ارزشمند است برای همه ما در ایران و در خراسان و شایسته تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: قبل از همه گیری کرونا، مشهد به عنوان مرکز اصلی توریست درمانی بوده و هست و هنوز هم جایگاه خودش را دارد هر چند در این پاندومی رفت و آمدها  کم و تحرک جمعیتی کاهش پیدا کرده، اما از آنجا که مشهد  یکی از مناطق توریستی کشور به ویژه  به عنوان پایتخت فرهنگی کشور است، جایگاه خود را دارد.

نبی پور اضافه کرد: از این اتفاق به عنوان یک فرصت باید استفاده کنیم؛  چراکه سازمان یونسکو یک سازمان پر اهمیت در دنیا است شاید از منظر اقتصادی نفع چندانی نداشته باشد اما از منظر اعتباری جایگاه مهمی دارد.

وی با اشاره به جمله معروف جامعه شناس فرانسوی که می‌گوید: «مهمترین سرمایه یونسکو سرمایه نمادین آن  است»،  بیان کرد: باید از این سرمایه بهره برد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دانشگاه‌ها باید از این اعتبار جهانی بهره ببرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: امروز اگر این فرصت در مشهد شکل گرفته با برنامه‌ریزی، جدیت و پیگیری علمی است که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هست و از گذشته بوده لذا از این فرصت باید بهره کافی را ببریم.

نبی پور اظهار کرد: این اتفاق از آنجا که در حوزه بهداشت و درمان یک فرصت محسوب می شود، یک تهدید هم دارد؛ فرصت از این جهت که در شهرهای بسیار مهم مطرح دنیای اسلام  یعنی مکه، مدینه و دو شهر مشهد و قم  به عنوان دو شهر با مذهب تشیع  را در دنیا نشان دهیم  و بگوییم این شهرهایی که جنبه مذهبی  دارند در حوزه بهداشت و درمان نیز می‌توانند الگو باشند.

وی ادامه داد: اما اگر موفقیتی هم به دست نیاوردیم می‌تواند یک تبلیغ منفی باشد؛ چراکه این چهار شهر نمادهای مهم در حوزه فرهنگ و مذهب هستند و این کاری که به عنوان الگو قرار است در اینجا انجام دهیم اگر موفقیتی در پی نداشته باشد فرصت طلبانی هستند که می‌خواهند به هر شکلی  آموزه‌های دینی را زیر سوال ببرند و این تهدید است  لذا همه باید پای کار بیاییم  و تلاش کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: از طریق شورای فرهنگ عمومی استان نیز از حوزه علمیه و مجموعه دستگاه‌های تاثیرگذار کمک بگیریم که در حوزه شهر بدون دخانیات موفقیت کسب کنیم تا در سال‌های آتی گزارش‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی ارائه  دهیم.

نبی پور بیان کرد: تاکید من بر این است که از آنجا که این اتفاق مهم برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شهرمشهد، استان خراسان رضوی و کشور است، لذا باید دست به دست هم دهیم تا از این فرصت‌ها، فرصت‌های جدیدی برای استان و کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha