• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 00061715461
  • خبرنگار : 50181

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه:

زمان پایان خاموشی‌ها قابل پیش‌بینی نیست

زمان پایان خاموشی‌ها قابل پیش‌بینی نیست

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: برای آنکه مجبور نشویم خاموشی‌ها را دو مرحله‌ای کنیم، میزان خاموشی‌های روزانه ۲.۵ ساعته شده است.

امیدعلی مرآتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تداوم خاموشی‌ها در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور، گفت: فعلا نمی‌توان گفت خاموشی‌ها تا کی ادامه دارد و تداوم آن به دمای هوا و میزان مصرف بستگی خواهد داشت.

وی افزود: هرچقدر هوا گرمتر و استفاده از وسایل سرمایشی بیشتر باشد و از سوی دیگر مردم هم صرفه‌جویی نداشته باشند، همچنان احتمال ادامه خاموشی ها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه این خاموشی‌ها بر اساس سهمیه‌ای است که برای استان در نظر گرفته می‌شود، یادآور شد: این سهمیه به صورت روزانه تعیین شده و هر روز متغیر است.

به گفته مرآتی، سهمیه‌ای که برای استان‌ها در نظر گرفته می‌شود به عواملی همچون میزان مصرف استان و دمای هوای استان بستگی دارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا ساعت خاموشی‌ها از یک روز قبل به مردم اعلام نمی شود نیز عنوان کرد: متاسفانه این امکان وجود ندارد، زیرا جداول خاموشی به صورت سراسری و روزانه تعیین شده و هر روز هشت صبح به ما اعلام می‌شود و ما نیز فورا به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه همچنین از افزایش ساعت خاموشی‌ها در استان به ۲.۵ ساعت در روز خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون در برخی استان‌ها خاموشی‌ها دو مرحله‌ای است، اما برای اینکه در کرمانشاه خاموشی را دو مرحله‌ای اعمال نکنیم میزان آن به ۲.۵ ساعت در روز افزایش یافت.

مرآتی پیش‌بینی کرد، خاموشی‌های ۲.۵ ساعته تا حدود دو هفته دیگر ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه درباره سهم و تاثیر رمزارزها در مصرف برق استان نیز گفت: چون در کرمانشاه هیچ مرکز دارای مجوزی برای استخراج رمزارز وجود ندارد و اگر استخراجی هم صورت بگیرد غیرمجاز است، لذا تعیین سهم دقیق قابل پیش‌بینی نیست.

به گفته این مسئول، در راستای مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارزها، از ابتدای امسال بیش از ۱۱۰۰ دستگاه ماینر در استان کشف شده است.

مرآتی در ادامه به شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان هم اشاره کرد که در پیک شب ۱۴ تیرماه رخ داد و ادامه داد: میزان مصرف در این زمان به ۷۴۰ مگاوات رسید.

وی در پایان همچنان از مردم خواست صرفه‌جویی در مصرف برق را در برنامه داشته باشند و در ساعات پیک مصرف از روشن کردن وسایل پرمصرف خودداری کنند تا هرچه زودتر شاهد پایان خاموشی‌ها باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha