• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 00061708135
  • منبع : نمایندگی همدان

انعقاد تفاهم‌نامه احداث پارک۸۳ هکتاری شیرین‌سو

ایسنا/همدان تفاهمنامه همکاری احداث پارک۸۳ هکتاری فرا منطقه‌ای شیرین‌سو با منابع طبیعی منعقد شد.

 مدیرکل منابع طبیعی استان همدان  در حاشیه  امضای این تفاهمنامه گفت: در پی مذاکرات صورت گرفته با شهرداری شهر شیرین سو قرار است پس از این انعقاد تفاهم نامه‌، مدیریت۸۳ هکتاری پارک جنگلی شیرین سو به شهرداری شیرین محول می شود.

وی با اشاره به نقش مهم شهرداری ها در توسعه جنگل‌کاری و بهسازی فضای سبز شهری و تأکید بر مشارکت شهروندان در این حوزه، اظهار کرد: ترویج فرهنگ درختکاری، توسعه فضای سبز، جلب مشارکت مردم و مؤسسات دولتی و غیردولتی از ارکان مهم حفظ و توسعه فضای سبز و طرح‌های جنگلکاری دراستان همدان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان  با بیان اینکه امروزه حفظ و حراست از منابع طبیعی از اصلی ترین وظایف همه اقشار جامعه است، افزود:  هدف از امضای تفاهم‌نامه‌ این است که برخی از کارهای  حفاظت و رسیدگی به منابع طبیعی به شهرداری شیرین سو  واگذار تا شهرداری نسبت به ایجاد یک پارک فرامنطقه‌ای بر اساس دستورالعمل ضمن ایجاد اشتغال و جذب گردشگر از منابع طبیعی نیز حفاظت کند .

خزایی با اشاره به وظایف ادارات منابع طبیعی بیان کرد: واگذاری مدیریت جنگل بادام‌شیرین سو به شهرداری به معنای اتمام کار منابع طبیعی نیست و اداره کل و شهرستانی منابع طبیعی شهرداری را در این زمینه یاری خواهند .

وی همچنین در ادامه از رئیس اداره شهرستان کبودراهنگ خواست تا با همکاری شهرداری نسبت به توسعه جنگل بادام همکاری لازم را با شهردار شیرین سو داشته باشد.

شهردار شیرین سو نیز در این مراسم گفت:  شهرداری شیرین سو از چندی پیش طرح جامع گردشگری شیرین‌سو را تدوین کرده و  مراحل اداری و تصویب آن در حال انجام است که ایجاد پارک فرامنطقه ای،  بخشی از این طرح است.

سید مصطفی موسوی  در ادامه بیان کرد:  با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر شیرین‌سو و قرار گرفتن این منطقه  به عنوان دروازه ورودی استان از سمت شمال غرب،  ایجاد یک پارک فرامنطقه می تواند از لحاظ اقتصادی و گردشگری برای افزایش فرصت های شغلی تأثیر گزار باشد. 

شهردار شیرین سو با اشاره به چرای بی رویه دام ها در جنگل بادام شیرین‌سو نیز تأکید کرد: متأسفانه در چند روز اخیر اخبار ناخوشایند درباره چرای دام‌ها در جنگل مذکور را شاهد بودیم که با امضای  تفاهمنامه و بر اساس اختیارات داده شده به  شهرداری شیرین سو می توانیم  از چرای بی رویه دام ها پیشگیری کنیم. 

به‌گزارش ایسنا، در پایان تفاهم‌نامه احاله مدیریت اراضی منابع طبیعی فی‌مابین شهرداری شیرین سو و اداره کل منابع طبیعی استان همدان امضا و مدیریت آن به شهرداری واگذار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha