• دوشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 00061635994
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آخر هفته کاشان با دمای تابستانی

آخر هفته کاشان با دمای تابستانی

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بنا به پیش بینی نقشه‌های هواشناسی، در مناطق مختلف شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از روز یکشنبه تا روز پنجشنبه روند دمای هوا رو به افزایش است و در آخر هفته، دمای تابستانی را تجربه خواهیم کرد.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز دوشنبه در ساعت های عصرگاهی شاهد وزش باد خواهیم بود، اما در روز سه شنبه بارش های پراکنده باران در مناطق مختلف دشت کاشان پیش‌بینی می‌شود و در مناطق کوهستانی میزان ریزش ها بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری شرایط خاص حاکم می شود، زیرا دمای حداقل بالای ۲۰ درجه سانتی گراد و دمای حداکثر نیز به رقمی بالای ۳۳ درجه سانتی گراد خواهد رسید و در طول روز شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: به علت وزش طوفان لحظه ای و گرد و خاک محلی، مخاطراتی مثل کاهش دید افقی و کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و کهنسال، بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه ها، دکل‌های برق و سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه های ساختمانی به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: برای جلوگیری از خسارت های احتمالی وزش باد شدید، محکم کردن سازه های موقت گلخانه و ساختمانی، اقدام لازم جهت کاهش آسیب های احتمالی در محورهای مواصلاتی، خودداری از صعود به ارتفاعات و عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره توصیه می شود.

اغوانی گفت: در فروردین امسال سیستم بارشی فعالی نداریم، بنابراین در روزهای نخست فروردین بارش های مقطعی داریم، ولی پدیده غالب جوی، به صورت وزش باد است که کانون های گرد و غبار محلی را فعال می کند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان افزود: به گزارش سازمان هواشناسی در تعطیلات اول عید نوروز، شرایط آب و هوایی در دشت کاشان در وضعیت هشدار زرد قرار خواهد گرفت که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha