• جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95021005682
  • منبع : شهرداری تهران

طلایی مطرح کرد

اتصال گروه‌های مشورتی به کمیسیون‌های تخصصی شورا و شهرداری جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردم

اتصال گروه‌های مشورتی به کمیسیون‌های تخصصی شورا و شهرداری جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردم

رئیس ستاد شورایاران شهر تهران از آغاز به کار گروه‌های مشاوران شورایاران داوطلب پایتخت خبر داد و گفت: این گروه‌های مشورتی در قالب 10 کارگروه در کنار شورایاران قرار می‌گیرند تا بتوانیم از تمام ظرفیتهای ممکن مردمی در زمینه پیشبرد اهداف کلانشهر تهران بهره ببریم.

رئیس ستاد شورایاران شهر تهران از آغاز به کار گروه‌های مشاوران شورایاران داوطلب پایتخت خبر داد و گفت: این گروه‌های مشورتی در قالب 10 کارگروه در کنار شورایاران قرار می‌گیرند تا بتوانیم از تمام ظرفیتهای ممکن مردمی در زمینه پیشبرد اهداف کلانشهر تهران بهره ببریم.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، مرتضی طلایی در نخستین روز از تشکیل کارگروه های مشورتی ستاد شورایاران شهر تهران با بیان اینکه شورایاران سرمایه‌های اجتماعی هستند که همچون ثروت در دل جامعه نهان هستند، تصریح کرد: شورایاران در تلاشند با ایجاد تعامل بین بخشی بر میزان اثربخشی این سرمایه‌های اجتماعی در دل جامعه بیافزایند تا سطح کرامت، منزلت، معرفت و شاخص‌های ارزشی جامعه بیش از پیش ارتقاء یابد.

این عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: کارگروه‌های مشورتی شامل کارگروه حقوقی، فرهنگی و اجتماعی، سلامت و محیط زیست، عمران و شهرسازی، برنامه‌ریزی و بودجه، آموزش و پژوهش، روابط عمومی و ارتباطات، فناوری اطلاعات، بانوان و ادوار است و ممکن است در آینده با توجه به نیازسنجی‌ها بر تعداد این کارگروه‌ها افزوده یا کاسته شود.

وی با یادآوری اینکه تنها نهاد موثر در شناخت مشکلات زندگی شهری، گروه‌هایی از دل شهروندان هستند که در روند زندگی روزانه در جریان مشکلات شهر و جامعه قرار دارند، بیان کرد: رصد و شناسایی مشکلات شهر و ارائه راهبردهای کاربردی روشی کارآمد و ناشی از هویت راهبردی شورایاران است. از همین رو است که معتقدیم با کمک شورایاران می‌توانیم خلاء های موجود جامعه را شناسایی و با سرعت بیشتری در مسیر حذف آنها گام برداریم. بنابراین اتاق فکر شورایاران داوطلب از میان داوطلبانی که در انتخابات این نهاد کاندید شده و برای همکاری اعلام آمادگی کرده بودند، بر اساس میزان تحصیلات و تخصص، از 150 داوطلب در قالب گروه داوطلبان مشاور برای حضور در کارگروه های مشورتی ده گانه تشکیل شده است.

طلایی یکی از اولویت‌های شورای شهر پایتخت را پاسخ دادن به مطالبات مردمی از نهاد شهرداری تهران خواند و گفت: امروز زمان آن رسیده که مسئولان در کنار نیروهای مردمی متخصص آستین همت بالا بزنند و با کمک خود مردم مشکلات شهرها را برطرف کنند. مشارکتی که نمادی از جهاد اجتماعی و فرهنگی است و منجر به توسعه روزافزون شهرهایی همچون تهران می شود.

وی یکی از معضلات کنونی جامعه را بروز گسست خانوادگی در نهاد جامعه دانست و افزود: با توجه به مشکلات کنونی جامعه که نیاز به درمان فوری با مشارکت های مردم دارند، کارگروه‌های مشورتی ستاد شورایارای ها با الگویی مشابه کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی شورای شهر تشکیل شده اند.

به گزارش سایت شهرنوشت؛ نایب رئیس شورای شهر تهران نقش ستاد شورایاری در توان افزایی کارگروه های مشورتی ستاد شورایاری را تسهیل گری برقراری ارتباط این نیروهای متخصص به منظور ارائه مدل های خروج از مشکلات خواند و گفت: ستاد در نظر دارد پس از تشکیل این کارگروه های ده گانه و مشخص شدن دبیران و تشکیل کارگروه مشاوران ادوار که متشکل از 5 شورایار با سابقه تهران است، زمینه اتصال این گروه‌های مشورتی با کمیسیون‌های تخصصی شورا، سازمان‌ها و معاونتهای کنونی شهرداری و کمیسیون‌های سراهای محلات را فراهم کند تا از این ثروت اجتماعی به خوبی بهره‌گیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha