• جمعه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94111610260
  • خبرنگار : 71184

دبیرکل جبهه فدائیان اسلام: بدون ایران غرب فلسطین، سوریه و عراق را قورت می‌داد

دبیرکل جبهه فدائیان اسلام: بدون ایران غرب فلسطین، سوریه و عراق را قورت می‌داد

دبیرکل جبهه فدائیان اسلام، اظهار کرد: تاریخ هویت یک ملت است و باید تاریخ را خواند و از آن درس گرفت.

دبیرکل جبهه فدائیان اسلام، اظهار کرد: تاریخ هویت یک ملت است و باید تاریخ را خواند و از آن درس گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدخدایی که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه در مصلای تهران سخن می‌گفت با اشاره به سیر تاریخی ایران تا رسیدن به انقلاب ا سلامی، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب مبتنی بر فرهنگ، استعمارستیزی، استقلال و آرمان‌گرایی است که در سال 57 به پیروزی رسید.

او افزود: در زمان ناصرالدین‌شاه و بعد از آن تفکری در ایران به دنبال ایجاد فرهنگ غربی بود و برای جبران عقب‌ماندگی معتقد بود باید از سر تا پا غربی شویم و فروغی، نخست‌وزیر آن دوران از این فرهنگ حمایت می‌کرد اما در مقابل آن سیدجمال‌الدین اسدآبادی و تفکر او ایستاده بود و اگر در مقابل این تفکر نمی‌ایستادیم امروز کشور شیعه و اسلامی ما ایرانی غیرمستقل و وابسته بود.

وی تصریح کرد: بعد از شهریور 20 نیز تفکرات مختلفی آزادی یافتند و در کشور عرض اندام کردند. یک تفکر،‌ تفکر حزب توده بود که معتقد بود دین اسبابی است برای فشار بر ضعیفان و خداباور ستیزی را ترویج می‌داد و پیرو مکتب کمونیسم بود. دسته دوم ملی‌گراهایی بودند که معتقد بودند دین باید در مسجد باشد و به دنبال کار فرهنگی و مدنی برود و سیاست باید به طور لائیک اداره شود و تفکر سوم تفکر کسروی بود که دین ‌ستیز و تشیع ستیز بود.

عبدخدایی خاطرنشان کرد: در مقابل این تفکرها حوزه علمیه که در آن زمان آیت‌الله صدر،‌ آیت‌الله خوانساری و آیت‌الله کوه‌کمره‌ای آن را اداره می‌کردند، ایستاد و با حضور آیت‌الله بروجردی در قم ایشان نقش رهبری فرهنگی جامعه را بر عهده گرفتند و در شرایطی که دانشگاه بی‌دین تربیت می‌کرد علمای حوزه با این تفکر مقابله کردند و در این میان شخصیتی مثل نواب صفوی نیز با تأکید بر آرمان‌گرایی اسلامی و جاری شدن قوانین اسلام به طور کامل و با انتشار مکتب اسلام نقش‌آفرینی می‌کرد.

وی تأکید کرد: حوزه علمیه در آگاهی و تحول فرهنگی ایران نقش اساسی داشت و از همین حوزه بود که آیت‌الله کاشانی صنعت نفت را به منزل مقصود یعنی ملی شدن رساند.

دبیرکل جبهه فدائیان اسلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی، گفت: امروز و پس از همه این مبارزه‌ها ما جمهوری اسلامی داریم که در آن آزادترین انتخابات در جهان برگزار می‌شود و کلینتون، رییس‌جمهور آمریکا زمانی به پنتاگون گفته بود که چطور می‌گویید ایران آزادی ندارد در حالی که این همه مردم در صف انتخابات‌ها حضور دارند و بر اساس همین آزادی بود که امام (ره) با وجود این که بنی‌صدر را قبول نداشت اجازه استقرار و مسوولیت را به او داد چرا که خواست مردم این بود.

او ادامه داد: امروز ایران به استقلالی رسیده است که در سایه آن به کشوری مثل روسیه خط می‌دهد و اگر ما در فلسطین، سوریه و عراق نباشیم غرب این کشورها را یک لقمه می‌کند و قورت می‌دهد و این ایران است که در مقابل زیاده‌خواهی استکبار و چپاول ایستاده.

عبدخدایی تأکید کرد: امام خمینی (ره) با رهبری انقلاب یک فرهنگی را در ایران زنده کرد و شیعه را پیروز ساخت و نگاه اسلامی با تفکر استقلال جویانه و به دور از وابستگی هویتی دینی و شیعی به ایران داد و امروز ما یک کشور مستقل در جهان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha