/گزارش تصویری/ گورخر های جنجالی پارک ملی کویر

گورخر ایرانی از گونه‌های درخطر انقراض است و زیستگاه‌های فعلی آن محدود به چند استان و از جمله استان سمنان می‌شود، گور خر ایرانی از گونه‌هایی است که در یک دهه گذشته برای حفاظت بیشتر از آن و احیای برخی زیستگاه‌های آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت .

طرح انتقال تعدادی گورخر که در جریان زنده‌گیری و انتقال گورخرها از پارک ملی توران به پارک ملی کویر در یک ماه گذشته به دلیل تلف شدن پنج راس از 10 راس گور زنده‌گیری شده، بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی و خصوصا شبکه‌های اجتماعی داشت و در پی آن مدیرکل محیط زیست استان سمنان از مردم و دوست داران محیط زیست عذر خواهی کرد و معاون مربوطه را نیز عزل کرد.

به دنبال ماجرای گورخرهای ایران، داستان فرار گور خرهای ایرانی در چند روز اخیر مطرح شد و شایعات متعددی در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها در خصوص فرار کردن پنج رأس گورخر باقیمانده در این طرح انتقال که جان سالم به در بردند مطرح شده است.

خوشبختانه پنج راس گورخر منتقل شده در بازدید از سایت پارک ملی کویر در منطقه حضور داشته و آنچان‌که از سخنان کارشناسان و جنب و جوش این گورها برمی‌آید در حال حاضر از سلامت کامل برخوردارند

عکس: هوشنگ حبیبی - ایسنا

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: عکس-سمنان
  • کد خبر: semnan-39233
  • خبرنگار : 50385