سرپرست اداره کل راه آهن کرمان گفت: امیدواریم با دستور صریح استاندار گره بزرگ ما در حوزه سرمایه گذاری باز شود.
"سید مصطفی داوودی" در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، با بیان این مطلب افزود: اداره کل راه آهن کرمان در حوزه سرمایه گذاری یک کار بزرگی را به عنوان طرح جامع ایستگاه راه آهن کرمان در دو ماه گذشته تصویب کرده است که در این طرح حداقل سه کارخانه تعمیرات واگن، تعمیرات لوکوموتیو و کارخانه تراورز وجود دارد که در زمین های تصرف شده ایستگاه راه آهن کرمان قرار گرفته است.
سرپرست اداره کل راه آهن کرمان با اشاره به اهمیت این طرح بیان کرد: در کشور فقط 2 کارخانه تعمیرات لوکوموتیو و 3 کارخانه تراورز داریم که یکی در سیرجان، یکی در اندیمشک و دیگری در کرج است.
داوودی با بیان اینکه مصوبه این طرح را از راه آهن جمهوری اسلامی ایران گرفتیم و کار بزرگی را توانستیم انجام دهیم؛ در خصوص گره بزرگ در اجرای این طرح گفت: متاسفانه ما برای زمین های تصرف شده خود که بالغ بر 850 هکتار در زمان 40 سال گذشته می باشد سند نداریم و اکنون نمی توانیم به سرمایه گذار زمین واگذار کنیم.
داوودی گفت: در مهر ماه امسال نشستی با دستگاه های مربوطه برای اجرای طرح جامع ایستگاه راه آهن کرمان برگزار کردیم و قرار شد که دستگاه های متولی در خصوص این طرح نتایج خود را اعلام کنند.
وی ادامه داد: جالب اینجا بود که به جای اینکه دستگاههای مربوطه کمک ما باشند برای این کار موانعی بزرگ ایجاد کردند و در همین راستا شهرداری گفت بخشی از این زمین ها متعلق به ماست و منابع طبیعی هم اعلام کرد که این زمین ها طاق زار است و امکان واگذاری نیست.
سرپرست اداره کل راه آهن کرمان با طرح این سوال که چگونه به شهرداری و مسکن مهر سند داده شده است ولی برای اداره کل راهآهن می گویند این محدوده طاق زار است اظهار کرد: ما از اراضی ایستگاه راه آهن کرمان مرزبانی کردیم و در این 30 سال اگر ما مواظب این اراضی نبودیم و نیروی انتظامی نداشتیم حاشیه نشینی در این قسمت ایجاد می شد.
داوودی با اشاره به اینکه متاسفانه در این همه مدت هنوز مشکل گرفتن سند برای زمین حل نشده است افزود: حدود 30 هکتار از زمین ما را به مسکن مهر داده اند و ترمینال مسافری را هم در زمین ما ساختند.
وی با بیان اینکه اراضی ایستگاه کرمان را مانند یک گوشت قربانی تکه تکه کرده اند ادامه داد: همچنین سال گذشته 175 هکتار از زمین های ما که شامل منازل مسکونی و تاسیسات ما می شود را بدون استعلام سند به نام شهرداری زدند.
سرپرست اداره کل راه آهن کرمان با بیان اینکه متاسفانه این کار یک گره بزرگ خورده است اظهار کرد: در حالی که 850 هکتار زمین در تصرف اداره کل راه آهن است اما اکنون در کرمان یک متر مربع زمین سند دار نداریم و تا زمانی که این زمین ها واگذار نشود امکان اجرای این طرح نیز وجود ندارد و امیدواریم با دستور صریح استاندار گره بزرگ ما در حوزه سرمایه گذاری باز شود.
وی در خصوص دیگر پروژه های سرمایه گذاری در راه آهن کرمان گفت: با شرکت جوپار وارد مذاکره شدیم و زمینی را به آنها واگذار کردیم که در حال احداث کارخانجات تعمیر واگن های مسافری هستند ضمن آنکه با شرکت جوپار قرار داد 25 ساله منعقد کردیم اما به محض اینکه این شرکت کار خود را آغاز کرد، اداره کل مسکن و شهر سازی جلوی کار را گرفت و اعلام کردند نمی توانید در این زمین کارخانه احداث کنید که منجر به تعطیلی کار این پروژه شد که ما هر روز با نوید جلوی فرار سرمایه گذار را گرفته ایم.
داوودی تاکید کرد: با این روند سرمایه گذار می ترسد و کسی در اینجا دیگر سرمایه گذاری نمی کند.
"سید مصطفی داوودی" در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، با بیان این مطلب افزود: اداره کل راه آهن کرمان در حوزه سرمایه گذاری یک کار بزرگی را به عنوان طرح جامع ایستگاه راه آهن کرمان در دو ماه گذشته تصویب کرده است که در این طرح حداقل سه کارخانه تعمیرات واگن، تعمیرات لوکوموتیو و کارخانه تراورز وجود دارد که در زمین های تصرف شده ایستگاه راه آهن کرمان قرار گرفته است.
سرپرست اداره کل راه آهن کرمان با اشاره به اهمیت این طرح بیان کرد: در کشور فقط 2 کارخانه تعمیرات لوکوموتیو و 3 کارخانه تراورز داریم که یکی در سیرجان، یکی در اندیمشک و دیگری در کرج است.
داوودی با بیان اینکه مصوبه این طرح را از راه آهن جمهوری اسلامی ایران گرفتیم و کار بزرگی را توانستیم انجام دهیم؛ در خصوص گره بزرگ در اجرای این طرح گفت: متاسفانه ما برای زمین های تصرف شده خود که بالغ بر 850 هکتار در زمان 40 سال گذشته می باشد سند نداریم و اکنون نمی توانیم به سرمایه گذار زمین واگذار کنیم.
داوودی گفت: در مهر ماه امسال نشستی با دستگاه های مربوطه برای اجرای طرح جامع ایستگاه راه آهن کرمان برگزار کردیم و قرار شد که دستگاه های متولی در خصوص این طرح نتایج خود را اعلام کنند.
وی ادامه داد: جالب اینجا بود که به جای اینکه دستگاههای مربوطه کمک ما باشند برای این کار موانعی بزرگ ایجاد کردند و در همین راستا شهرداری گفت بخشی از این زمین ها متعلق به ماست و منابع طبیعی هم اعلام کرد که این زمین ها طاق زار است و امکان واگذاری نیست.
سرپرست اداره کل راه آهن کرمان با طرح این سوال که چگونه به شهرداری و مسکن مهر سند داده شده است ولی برای اداره کل راهآهن می گویند این محدوده طاق زار است اظهار کرد: ما از اراضی ایستگاه راه آهن کرمان مرزبانی کردیم و در این 30 سال اگر ما مواظب این اراضی نبودیم و نیروی انتظامی نداشتیم حاشیه نشینی در این قسمت ایجاد می شد.
داوودی با اشاره به اینکه متاسفانه در این همه مدت هنوز مشکل گرفتن سند برای زمین حل نشده است افزود: حدود 30 هکتار از زمین ما را به مسکن مهر داده اند و ترمینال مسافری را هم در زمین ما ساختند.
وی با بیان اینکه اراضی ایستگاه کرمان را مانند یک گوشت قربانی تکه تکه کرده اند ادامه داد: همچنین سال گذشته 175 هکتار از زمین های ما که شامل منازل مسکونی و تاسیسات ما می شود را بدون استعلام سند به نام شهرداری زدند.
سرپرست اداره کل راه آهن کرمان با بیان اینکه متاسفانه این کار یک گره بزرگ خورده است اظهار کرد: در حالی که 850 هکتار زمین در تصرف اداره کل راه آهن است اما اکنون در کرمان یک متر مربع زمین سند دار نداریم و تا زمانی که این زمین ها واگذار نشود امکان اجرای این طرح نیز وجود ندارد و امیدواریم با دستور صریح استاندار گره بزرگ ما در حوزه سرمایه گذاری باز شود.
وی در خصوص دیگر پروژه های سرمایه گذاری در راه آهن کرمان گفت: با شرکت جوپار وارد مذاکره شدیم و زمینی را به آنها واگذار کردیم که در حال احداث کارخانجات تعمیر واگن های مسافری هستند ضمن آنکه با شرکت جوپار قرار داد 25 ساله منعقد کردیم اما به محض اینکه این شرکت کار خود را آغاز کرد، اداره کل مسکن و شهر سازی جلوی کار را گرفت و اعلام کردند نمی توانید در این زمین کارخانه احداث کنید که منجر به تعطیلی کار این پروژه شد که ما هر روز با نوید جلوی فرار سرمایه گذار را گرفته ایم.
داوودی تاکید کرد: با این روند سرمایه گذار می ترسد و کسی در اینجا دیگر سرمایه گذاری نمی کند.