مدیر گالری آپادانا: اولین اکسپوي هنری اصفهان برگزار خواهد شد

مدیر گالری آپادانا گفت: اولین اکسپوي هنری اصفهان برگزار خواهد شد.

ژیلا منانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: این اکسپو برای اولین بار است که در اصفهان برگزار می‌شود و باید به گونه‌ای باشد که اعتماد مشتریان را بالا ببرد و به آن‌ها این آگاهی داده شود که اثری را خریداری می کنند كه ارزش آن بیشتر از قیمتش است و بر ارزشش اضافه نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه این اکسپو حرکتی در جهت تشویق خریداران هنر است و باعث می‌شود در سال‌های بعد از این اکسپوها استقبال کنند، اضافه کرد: باعث تاسف است که هنرمندان یک جامعه که با اثرشان بر فرهنگ این جامعه تاثیر می‌گذارند، درگیر مسایل اقتصادی هستند و مردم آن جامعه در صف خرید سکه مي‌باشند.

مدیر گالری آپادانا با اشاره به اینکه این اکسپو در رشته‌هاي مجسمه‌سازی، نگارگری، عکاسی و نقاشی است، افزود: آثار در همه سبک‌های هنری است و برای هر کدام فضایی خاص در نظر گرفته شده است و هدف اصلی این اکسپو تغییر در اوضاع اقتصادی هنر و هنرمندان اصفهان است.

منانی خاطرنشان کرد: این اکسپو در تمام فضاهای گالری آپادانا برگزار می شود. پیشنهاد فضاهای دیگر نیز علاوه برگالری شده، ولی برای من مشکل بود که در فضاهای مختلف اين اكسپو را برگزار کنم. تا جایی که فضا داشته باشیم، اصل آثار را ارایه می‌دهیم و پس از اين كه هر اثر به فروش رسيد، اثر دیگری جایگزین مي‌شود.

وی با بیان اینکه آثار کارشناسی و ارزش‌یابی می شود، ادامه داد: سطح کیفی آثار باید بالا باشد و آثار با کیفیت پایین پذیرفته نمی‌شود، قیمت‌گذاری نیز نسبت به قیمت قبلي آثار گذاشته می‌شود و پایین تر از قیمت اصلی آن است.

مدیر گالری آپادانا با اشاره به اینکه ارزش‌یابی و کارشناسی آثار توسط خود من و تعدادی از هنرمندانی که با گالری همکاری دارند، انجام می‌شود، اظهار کرد: به دليل اين كه با فضای هنری اصفهان آشنایی دارم، قيمتي را پیشنهاد می‌دهم و کارشناسان آن قيمت را نسبت به اثر بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه‌داران و هتل‌داران اصفهان و تهران در این اکسپو شرکت می‌کنند و تبلیغاتی در این زمینه انجام شده است، اضافه کرد: در تلاش هستم که این اکسپو را به صورت بین المللی در اروپا و امریکا نيز برگزار کنم، اما به دليل تحریم ها مجبوریم تنها در کشورهای خلیج فارس و ساير كشورهاي همسایه این اکسپو را برای هنرمندان اصفهانی برگزار کنيم.

منانی با اشاره به اینکه تعدادی از آثار ارزشمند نیز به صورت آکشن (مزایده‌ای که قیمت به صورت رقابتی تعیین می‌شود)، به فروش می‌رسد، افزود: فضای هنری اصفهان بسيار بد است و اگر بخواهیم ضربه‌ای به این پوسته سخت بزنیم و آن را بشکنیم، زمان می‌برد، ولی من به آینده این حرکت امیدوارم.

مدیر گالری آپادانا با بیان اینکه از همه هنرمندان و حتی هنرجویانی که آثار قوی دارند، برای شرکت در این اکسپو دعوت می کند، ادامه داد: فروش بزرگ آثار هنری از 12 تا 17 اسفند ماه سال جاری طی 5 روز از ساعت10 تا23 برگزار می‌شود.

  • چهارشنبه/ ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-7786
  • خبرنگار :