استاندار سیستان و بلوچستان:

یاد شهدا غفلت را دور و باعث اثرگذاری در انجام کارهاست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهیدان برگردن ما حق دارند و امروز عزتمان مرهون و مدیون شهدا و ایثارگران بوده که امیدواریم یاد آنان غفلت را دور و باعث تلاش و اثرگذاری بیشتر شود.

به گزارش ایسنا احمد علی موهبتی چهارشنبه ۲۷ اسفندماه در آستانه میلاد حضرت اباالفضل العباس (ع) و روز جانباز در نشست با جمعی از جانبازان اظهارکرد: ایثارگری، جانبازی و فداکاری نه تنها در مکتب امام حسین( ع) و اسلام قابل احترام بوده بلکه در حوزه همه جوامع و ادیان بشری به این موضوع توجه جدی شده است.

وی با بیان اینکه اگر امروز در جمهوری اسلامی ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شده که از تدابیر ویژه حضرت امام(ره) است افزود: آن روزی که این جمع و جمع‌های مشابه در حوزه جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی و سینه سپر می‌کردند هرگز هیچ انتظاری غیر از این که به حکم شرعی خود عمل کنند نداشتند و بسیاری از آنان آرزو داشتند که در این صحنه‌ها شهید شوند. بالاخره عده‌ای رفتند و به فیض  شهادت نائل و عده‌ای دیگر ماندند که باید کار انجام دهند.

وی افزود: ما باید به تکلیف خود که همانا پاسداشت خون شهدا و تحقق آرمانهای نظام است عمل کنیم و برای تحقق این اهداف تلاشهای زیادی انجام شده اما هنوز با آرمانها فاصله داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حوزه راه‌آهن استان تاکنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای آن پرداخت شده که از این میزان ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ بوده و از این جهت این پروژه محدودیت اعتباری ندارد خاطرنشان کرد: براساس سند آمایش سرزمینی و سیستان و بلوچستان ۴۳ درصد اعتبارات در حوزه راه ۲۲ درصد در حوزه آب بوده است.

وی گفت: در حوزه حاشیه‌نشینی نیز توجه ویژه‌ای به سیستان‌ و بلوچستان شده و در راستای مصوبات سفر معاون اول رییس جمهوری در ۲ سال قبل پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این استان در دولت در نظر گرفته شد.

موهبتی خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار واحد مسکونی در حوزه خانه محرومان سال ۹۸ برای سیستان و بلوچستان سهمیه گرفته شد که به دلیل  اقدامات به موقع و کارهای خوبی که انجام گرفت ۷۵۰۰ واحد جدید تشویقی نیز به این استان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در حوزه مسکن روستایی و مقاوم‌سازی خانه‌های سیلزده، پارسال ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد روستایی ساخته و ۸۰۰۰ واحد در حال مقاوم‌سازی است که با این اقدامات انجام شده به میانگین شاخص‌های مقاوم‌سازی روستایی کشور خواهیم رسید.

استاندار سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: بودجه ۹۹ نسبت به ۹۸ رشد داشته و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سالجاری بالاترین نرخ رشد بودجه در سیستان و بلوچستان بوده است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۲۶۰ کیلومتر روکش آسفالت ایجاد شده و در  بندر شهید بهشتی بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

موهبتی با بیان اینکه اعتبارات در حوزه مدرسه‌سازی ۱۰ برابر شده و اکنون ۶۸۰ میلیارد تومان در این حوزه در نظرگرفته شده تصریح‌کرد: در آبرسانی روستایی سال‌جاری ۱۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده و وارد مرحله انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اینترنت ابتدای دولت دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی  ۳۱۵ روستا اینترنت داشت که اکنون ۲۶۰۰ روستا به اینترنت دسترسی دارند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99122721406
  • خبرنگار :