برای اولین بار درکشور؛

طرح مراقبت از بیماران کرونا در منزل با تعرفه دولتی در قزوین اجرا می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برای اولین بار در کشور طرح مراقبت و پرستاری از بیماران کرونا در منزل توسط بخش دانشگاهی با تعرفه دولتی در قزوین کلید خورده است.

دکتر علی‌اکبر کرمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای این طرح تصریح کرد: برای اولین بار در کشور طرح مراقبت و پرستاری از بیماران کرونایی در منزل با تعرفه دولتی توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین کلید خورده است، این طرح در استان قزوین طراحی و به وزارت بهداشت ارائه شد.

وی افزود: این برای استان افتخار است که طرح توسط وزارت بهداشت پذیرفته‌شده و قرار است به‌عنوان طرح ملی در کشور اجرایی شود، قزوین اولین استان کشور است که این طرح را از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌کند؛ در این طرح به‌جای این‌که بیمار به بیمارستان برود همکاران ما بر بالین بیمار حاضر می‌شوند و تمام خدمات پرستاری و پزشکی در حد بیماران سطح ۴ و ۵ تریاژ که حال عمومی بهتری دارند در منزل ارائه می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: این طرح ویژه بیماران کرونایی است و تمام خدمات پزشکی اعم از دارو، خدمات پرستاری، اکسیژن و هر مورد دیگری که برای بیمار مبتلا به کووید نیاز است ارائه می‌دهیم، بعد از ریشه‌کن شدن کرونا این طرح برای بیماری‌های دیگر نیز اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در برخی از موارد بخش خصوصی این خدمات را ارائه می‌دهند اما در این طرح ارائه خدمات بر اساس تعرفه دانشگاهی و دولتی است، تیم بزرگ سلامت دانشگاه شامل پرستاران، پزشکان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از اعضای این طرح هستند.

کرمی بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح مردم دیگر به بیمارستان نمی‌آیند و خدمات را در منزل دریافت می‌کنند؛ این امر برای مناطق دوردست استان که برای رسیدن به بیمارستان مشکل‌دارند مناسب است همچنین برخی از بیماران نیاز به همراه داشتند که به علت نبود مکان مناسب دچار مشکل می‌شدند که با اجرای این طرح مشکل حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای این طرح کد ۹۹۹ تعریف‌شده و نحوه استفاده از آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود، درخواست این طرح به‌صورت اینترنتی ارائه و با توجه به نوع مراقبت زمان‌بندی اعلام می‌شود، این طرح به‌نوعی مشابه خدمات پیش بیمارستانی اورژانس اما برای بیماران کووید و غیر اورژانسی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: کارهای فنی انجام‌شده، مسائل تعرفه و بیمه در حال بررسی است به‌هرحال اگر در خانه خدمات بدهیم و تعرفه دولتی دریافت کنیم نیاز به همکاری بیشتر بیمه‌ها داریم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99122720854
  • خبرنگار :