برگزاری طرح نوروزی «آرامش بهاری» در ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه قزوین

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اعلام کرد: به‌مناسبت سال نو طرح «آرامش بهاری» در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان با برپایی غرفه‌های جدید اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا نوروزی در جلسه استانی طرح نوروزی آرامش بهاری گفت: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی غرفه‌های انتظار و مهدویت، کودک ونوجوان، مشاوره و عفاف و حجاب، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و مناسبتی و نصب تابلوهای نمایشگاهی ازجمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سال جدید است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی کشور طی یکسال اخیر افزود: طرح آرامش بهاری که همه ساله از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۶۱ امامزاده و بقعه ما مجری طرح نوروزی آرامش بهاری در نوروز ۱۴۰۰ بودند ولی با توجه به شرایط حاکم و شیوع بیماری کرونا به ۱۵ امامزاده بقعه کاهش یافت.

بنابراعلام روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین تشریح کرد: شهرستان قزوین ۱۱ امامزاده و بقعه متبرکه، شهرستان‌های البرز، بوئین‌زهرا، تاکستان و شهر آوج  هر کدام ۱ امامزاده و بقعه متبرکه را به‌عنوان امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص جهت برگزاری این طرح را دارا هستند.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه شاخص برای اجرای طرح«آرامش بهاری» تابع ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا هستند و خدمت‌رسانی به مردم در قالب برپایی ایستگاه‌های سلامت و همچنین تست بیماری کووید ۱۹ در قالب طرح شهید سلیمانی نیز انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: طرح«آرامش بهاری» یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امورخیریه با رویکرد فرهنگی – مذهبی و با هدف خدمت‌رسانی به زائران است که امسال نیز کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در اجرای برنامه‌ها در بقاع مجری طرح رعایت خواهد شد و تابع قوانین و مقررات و نظر ستاد ملی استانی پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا هستیم.

وی از حضور مبلغان در طول اجرای طرح خبر داد و گفت: مبلغان اعزامی از قم و بومی به‌صورت حضوری در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه فعالیت خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان قزوین در پایان این جلسه با اشاره به شیوه‌های نو در اجرای طرح مذکور اظهار کرد: غرفه‌هایی با موضوعات جدید در خیمه‌های آرامش بهاری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99122418280
  • خبرنگار :