روستاها و عشایر دوستدار کتاب تقدیر می‌شوند

مراسم پایانی هفتمین دوره جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران» فردا (چهارشنبه ۲۰ اسفندماه) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم پایانی هفتمین دوره جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران» ساعت ۱۴ روز چهارشنبه (۲۰ اسفندماه) با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

همچنین اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حجت‌الاسلام حبیب‌الله رضا ارزانی، رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مراسم پایانی حضور خواهند داشت. 

بنا بر اعلام، این مراسم به صورت زنده و مستقیم از طریق درگاه‌های الکترونیکی زیر پخش خواهد شد:

اسکای روم شبکه ترویج کتابخوانی
https://www.skyroom.online/ch/daftar۱۳۹۹/r

آپارات شبکه ترویج کتابخوانی
http://bookpromotion.ir/live

اینستا گرام شبکه ترویج کتاب‌خوانی
http://instagram.com/bookpromotion.ir

اینستاگرام شبکه مروجان کتابخوانی کشور

http://instagram.com/moravejan_ketabkhani 

همچنین در این برنامه ۱۰ روستا به‌عنوان روستاهای برگزیده دوستدار کتاب، ۱۵ روستا به‌عنوان روستاهای شایسته تقدیر دوستدار کتاب و یک روستا نیز به‌عنوان روستای برگزیده بخش استمرار معرفی خواهند شد. به روستاهای برگزیده این برنامه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال هدیه نقدی از سوی نهادها و سازمان‌های همکار در این جشنواره پرداخت خواهد شد.

در برگزاری این برنامه دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان مشارکت دارند.

هفتمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران» از شهریورماه امسال با اعلام فراخوان آن شروع به کار کرد. بنا بر اعلام، شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ باعث شد برگزاری این برنامه با رویکرد توجه به فضای مجازی برگزار شود و علی‌رغم شیوع این بیماری امسال ۲۰۵۰ روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور در این برنامه شرکت کردند که نسبت به سال گذشته از رشد ۴۰ درصدی برخوردار است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99121914781
  • خبرنگار : 71626