یک نماینده مجلس:

در انتخاب مدیران مراکز «مثبت زندگی» دقت شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی می‌توانند در مراکز مثبت زندگی به‌عنوان مسئول قدم بردارند که ویژگی‌هایی مانند ایمان، تقوا، تخصص و عشق به مردم داشته باشند، مهم‌تر از اجرای این قانون و افتتاح این مراسم انتخاب مسئولین اجتماعی است که باید این وظایف را بر عهده بگیرند.

فاطمه محمدبیگی در مراسم افتتاح ۵۳ مرکز مثبت زندگی که در سازمان بهزیستی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به این‌که ما در کشور نیازمند ساختارهای اجتماعی هستیم، تصریح کرد: یکی از مسائلی که برای کشور ما دارای اهمیت است ایجاد شبکه‌های اجتماعی ساختارمند برای ارتقای کیفیت و استحکام خانواده‌ها، دوری از آسیب‌های اجتماعی، دوری از مخاطرات روانی، اقتصادی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

وی افزود: در چهل سال گذشته بعد از انقلاب اتفاقات خوبی رخ‌داده است که تشکیل بهزیستی و کمیته امداد ازجمله این اتفاقات است، کلیه نهادهای حمایتی که بعد از انقلاب تأسیس‌شده است در کنار هم پازلی را تشکیل می‌دهند که می‌تواند شبکه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی را مبتنی بر اعتقادات اسلامی تقویت کند.

نماینده مردم قزوین یادآور شد: یکی از کمبودهای ویژه ما همین مراکزی است که امروز افتتاح شد، مراکز مثبت زندگی به‌منظور حفظ ارزش‌ها و کرامت‌های بالای انسانی، عزت بخشیدن به مردم مستضعف و توانمندسازی معلولان تأسیس می‌شود.

وی یادآور شد: پیشگیری از معلولیت، کاهش طلاق، افزایش تمایل به ازدواج و فرزند آوری، رسیدگی به حال محرومان ازجمله وظایف محوله نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به عدالت اجتماعی است، از طرفی دولت باید کوچک شود و نباید به دنبال فربه کردن ساختارهای دولت باشیم.

محمدبیگی تأکید کرد: ما باید دولت را سبک و چابک کنیم که دولت بتواند در سیستم اجرایی کشور به یک سیاست‌گذار اجرایی و راهبردی تبدیل شود و مردم خودشان با فرایند مردم‌سالاری و مردمی سازی در حوزه خدمات اجتماعی مشارکت کنند و باانگیزه بالا جامعه را به سمت تعالی ببرند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی می‌توانند در مراکز مثبت زندگی به‌عنوان مسئول قدم بردارند که ویژگی‌هایی مانند ایمان، تقوا، تخصص و عشق به مردم داشته باشند، مهم‌تر از اجرای این قانون و افتتاح این مراسم انتخاب مسئولین اجتماعی است که باید این وظایف را بر عهده بگیرند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصل ۴۴ اصل خصوصی‌سازی اصل بسیار خوبی است اما در اجرا به دلیل عدم توجه به واگذاری شرکت‌ها و پروژه‌ها به چالش‌هایی رسیدیم و پرونده‌هایی در این حوزه تشکیل‌شده است، در بحث انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز نحوه انتخاب نامناسب یا گزینش‌های نامناسب به‌گونه‌ای است که می‌بینیم اعضای شورای یک شهر همگی دارای پرونده‌های فساد هستند.

وی بیان کرد: بنابراین ما باید قدم اول را محکم برداریم و نظارت‌های مربوط به این طرح را محکم کنیم، در انتخاب افرادی که قرار است مدیریت این مراکز را بر عهده بگیرند باید دقت شود در حوزه نظارت و قضایی می‌خواهیم که از همان ابتدا دقت شود تا افرادی مسند اجتماعی را به عهده بگیرند که درد مردم را بدانند و مراکز مثبت زندگی پایگاهی باشد که مشکلات مردم در حوزه بهزیستی را رفع کنند ما نیز در مجلس برای حمایت از نهادهایی مانند بهزیستی بودجه‌های خوبی در نظر گرفتیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99121813779
  • خبرنگار :