مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

برفروبی ۱.۵ میلیون مترمکعبی محورهای گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه طی چهار روز گذشته راهدارای در مجموع ۶۸۵ کیلومتر از محورهای استان را برفروبی کردند، افزود: حجم کل برفروبی طی مدت مذکور یک میلون و ۵۵۰ هزار و ۸۰۰ مترمکعب بوده است.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بارش برف طی چهارشنبه و پنجشنبه در استان گیلان، اظهار کرد: به دنبال پیش بینی هواشناسی ۵۴۵ راهدار در قالب ۶۰ اکیپ راهداری زمستانی در حالت آماده باش بودند.

وی از آماده باش ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین برای برفروبی محورها و خریداری ۳۰۰۰ تن مخلوط شن و نمک در طرح راهداری زمستانه خبر داد و اضافه کرد: هر ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار استان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه طی چهار روز گذشته راهداری در مجموع ۶۸۵ کیلومتر از محورهای استان را برفروبی کردند، افزود: حجم کل برفروبی طی مدت مذکور یک میلون و ۵۵۰ هزار و ۸۰۰ مترمکعب بوده است.

مرادی، از انجام ۴۱۴ تن نمکپاشی در محورها جهت جلوگیری از یخ زدگی خبر داد و گفت: طی این مدت ۲۹۷ راهدار با استفاده از ۱۶۴ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین درگیر برفروبی بودند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ارتفاع برف در محورها، یادآور شد: شاهد بارش ۲۰ تا ۲۵ سانتی در محورهای تالش - آستارا، محور بلوردکان - خصیب دشت و اسالم – خلخال بودیم. همچنین در محورهای بهارستان - آقچای، پونل - خلخال و ماسال - گیلوان تا ۳۰ سانت برف بارید. بارش برف در محورهای سیاهکل - دیلمان، زیاز - شوک، شفت - امامزاده اسحاق - امامزاده ابراهیم و انزلی - کپورچال - آبکنار نیز بین ۵ تا ۲۰ سانت گزارش شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99120906450
  • خبرنگار : 50040