«هادی شیرخانی» در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه، مطبوعات و فعالان فضای مجازی استان اظهار کرد: مشترکان بخش خانگی، صنعت، سازمان ها و ادارات دولتی ۸۰۰ میلیارد ریال به شرکت توزیع برق استان بدهکار هستند و وضعیت وصول مطالبات بدهی مشترکان برق در استان در شرایط نامطلوبی قرار دارد به شکلی که تعرفه حدود ۶۰ درصد از انرژی فروخته شده، وصول میشود.
وی با بیان اینکه برنامه این شرکت برای وصول مطالبات، استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکار طرف قرارداد است که در ابتدا به صورت اخطار و در نهایت استفاده از ابزار قطع جریان برق مشترکان بدحساب، برخورد میشود، گفت: عمده ترین مشترکانی که در پرداخت به موقع صورتحساب کوتاهی میکنند، مشترکان تجاری و خانگی هستند.
مدیرعامل شرکت برق استان ایلام با تاکید بر نقش رسانه ها در آگاه سازی و فرهنگ سازی رسانه های استان با برقراری ارتباط دو سویه، مطالبات شرکت را از مردم طلب کنند و در راه فرهنگسازی درست مصرف کردن گام بردارند و از طرفی هم اگر مردم مشکلاتی دارند منعکس کنند.
شیرخانی با بیان اینکه از هم اکنون باید برای درست مصرف کردن برق در تابستان سال آینده برنامه ریزی شود تا مردم با کمبود مواجه نشوند، با اشاره به موضوع برق امید و تشویقهای وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق با ارائه این الگو ، گفت: این طرح سال جاری به تصویب هیات وزیران رسید و مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند و در واقع اصلاح الگوی مصرف خانگی با بهرهگیری از سازوکارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی این طرح است.
وی گفت:برای هر دسته از مشترکان متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا ۱۰۰ درصد تعرفه بهره مندی در نظر گرفته شده و از از ابتدای آغاز این طرح تاکنون از مجموع ۳۸۸ هزار و ۸۱۴ صورتحساب صادر شده شهری و روستایی، ۸۷ هزار و ۶۹۵ قبض برق رایگان صادر شده و تا زمانی که این مشترکان همچنان در گروه کم مصرف باقی بمانند، شامل این تخفیف خواهند بود.
مدیرعامل شرکت تصریح کرد: سامانه غیرحضوری طرح "برق من" در استان فعال است و مشترکان خانگی برق که نرم افزار "خدمات غیر حضوری برق ایران " را نصب کنند میتوانند از ۱۰ نوع خدمت شامل استعلام وضعیت دسته بندی در طرح برق امید، امکان ثبت درخواست انشعاب جدید، تغییر نام و مکان، ازمایش کنتور، تفکیک و ادغام ، پرداخت و مشاهده سوابق و ثبت خاموشی برخوردار خواهند شد.
شیرخانی با بیان اینکه این نرم افزار از سایت شرکت برق و سامانه بازار قابل دانلود و نصب است، گفت: مشترکان برق استان میتوانند با مراجعه به سایت این شرکت به نشانی اینترنتی www.waepd.ir و استفاده از بخش میز خدمت الکترونیکی، تمامی خدمات مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری دریافت کنند.