به گزارش ایسنا،بنابراعلام پرمون طرح، زمان انتشار محتوا وابسته به موارد مختلفی از قبیل مخاطبان شما، نحوه رفتار آنها و همچنین شرایط ویژهی کسب و کار شما است.
پاسخ به این پرسش که بهترین زمان در انتشار محتوا چه زمانیست، میزان موفقیت شما را در دیده شدن محتوا و تاثیرگذاری آن بر مخاطب را رقم خواهد زد.
انتخاب بهترین زمان انتشار محتوا، یکی از راههای مهم موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است.
برای تشخیص بهترین زمان انتشار گامهای زیر را بررسی کنید:
شناخت مخاطب کسب و کار خود
این نکته که هر صاحب کسب و کاری شناخت صحیحی از ساعات فعالیت مخاطبین خود بدست آورد کمک شایانی در برنامه زمانبندی خود در انتشار محتوا خواهد داشت.
البته این نکته حائز اهمیت است که مخاطبین ما از طیف وسیعی تشکیل شدهاند و یا طریقه استفاده متفاوتی از شبکههای اجتماعی دارند، اما با اندکی توجه به ترافیک کلی اینترنت در عموم مردم میتوان تشخیص داد چه ساعاتی برای انتشار محتوا زمان مناسبتریست.
برای تشخیص زمان مناسب از ابزار رایگان گوگل آنالیتیک نیز، میتوان بهرهمند شد و ترافیک ساعتها و روزهای پر استفاده کاربران را بدست آورد. هر چه زمان مناسبتری برای انتشار محتوا انتخاب شود میزان دیده شدن نیز به همان نسبت افزایش می یابد.
مطالعات بر روی زمان انتشار محتوا
انتشار محتوا وبلاگی، در روزهای آخر هفته صبح حول و حوش ساعت ۱۱ مناسب است. درست زمانیکه که مخاطبین فرصت کافی برای مطالعه دارند. این استدلال دور از ذهن نیست و منطقی بنظر میآید چرا که صبح آخر هفتهها اصولا اکثر مردم به بررسی ایمیلها، اخبار و مقالات میگذرانند.
بارگذاری پستهای بلاگی ساعات ۹ تا ۱۰ صبح آخر هفته مناسب است. پرترافیکترین ساعت روز از نظر تعداد بازدیدها و واکنش مخاطبان نیز بین ساعت ۹ صبح تا ۱۰ صبح است.
انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام هم زمان خاص خودش را دارد. هر چه پست در زمان بهتری بارگذاری شود میزان دیده شدن و تاثیرگذاری محتوا افزایش مییابد.
زمان پیشنهادی برای انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی بین ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱ بعدازظهر و یا ۶:۳۰ تا ۹ شب است. البته باید توجه داشته باشید که این زمان انتشار لزوما همیشه ثابت نیست و برای همه افراد کارکرد ندارد؛ بلکه با توجه به نوع کسب و کار شما و همچنین مخاطبانتان زمان انتشار میتواند تغییر کند.
بهترین راه برای تشخصی بهترین زمان انتشار آزمون و خطا در ساعتها و روزهای مختلف است؛ اما میتوانید برای شروع با این ساعتهای پیشنهادی شروع کنید.
نکات حائز اهمیت در کنار موضوع زمان انتشار محتوا
توجه به زمان انتشار محتوا به تنهایی کافی نمیباشد. برای دیده شدن تولید محتوای مستمر و مداوم مورد اهمیت است. تبلیغات برنامهریزی شده و منظم در دیده شدن بیشتر محتوا کمک خواهد کرد.
کانون تبلیغاتی پرمون طرح (www.parmoon.com) مجری و برنامه ریز کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ و کمپینهای برندینگ همراه شما در بهتر دیده شدن کسب و کارتان است. کافیست از طریق وبسایت با ما در تماس باشید.
انتهای رپرتاژ آگهی