مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان خبر داد

رشد ۶۸ درصدی پرداخت تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی از پرداخت ۴۰۶۳ میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری با رشد ۶۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خبر داد.

ناصر اسدی، روز دوشنبه در نشست خبری، رویکرد بانک توسعه تعاون را حمایت از تعاونی‌ها و اقشار آسیب پذیر جامعه عنوان کرد و گفت: بانک توسعه تعاون از سال ۸۸ به عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون با رویکرد حمایت از تعاونی‌ها و اقشار آسیب‌پذیر جامعه بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از شرکت‌های تعاونی تاسیس شد.

وی با بیان اینکه رویکرد این بانک، توسعه است، اظهار کرد: بانک توسعه تلاش دارد با پرسنل جوان و تحصیلکرده مسیر بانکداری نوین را به سرعت طی کند که خوشبختانه با وجود جوان بودن بانک، سهم بسزایی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون، امروز جایگاه خود را در بخش تعاون پیدا کرده و در نظام بانکی کشور نیز به عنوان بانکی پویا، چابک و خلاق شناخته می‌شود، این بانک در آذربایجان شرقی با ۲۲ واحد بانک به عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون کشور فعالیت کرده و طی ۱۰ ماه اول سال جهش تولید با همت جمعی همکاران مدیریت و شعب با پرداخت ۴۰۶۳ میلیارد ریال تسهیلات با وجود محدودیت‌ها و شرایط کرونایی کارنامه خوبی را از خود ارائه کرده است.

اسدی خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون از نظر جذب منابع سپرده‌ای تا به امروز افزایش ۶۶ درصدی را نسبت به ۱۰ سال اول فعالیتش تجربه کرده است، این بانک از جمله بانک‌های فعال استان بوده که در پایان دی ماه نسبت مصارف بانک به منابع آن ۱۱۴ درصد بود.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی استان در سال جهت تولید تا پایان دی ماه سال جاری ۱۲ هزار و ۳۰۳ فقره پرونده به مبلغ ۴۰۶۳ میلیارد ریال بود، اظهار کرد: از این میزان ۳۸۵ میلیارد ریال طی ۷۸۲ فقره پرونده در بخش کشاورزی، ۲۱۱۷ میلیارد ریال طی ۲۳۹۶ فقره در بخش صنعت و معدن، ۱۵۶۱ میلیارد ریال طی ۹۱۲۵ فقره پرونده در بخش مسکن و خدمات بازرگانی پرداخت شده است.

وی، مجموع مبلغ پراخت شده در بخش تولید و کشاورزی را ۲۵۰۲ میلیارد ریال طی ۳۱۷۱ فقره پرونده عنوان کرد و افزود: تسهیلات بخش کشاورزی ۶۲ درصد از کل تسهیلات پرداختی استان را شامل می‌شود؛ رویکرد پرداخت تسهیلات در سال جهش تولید در استان عمدتا به بخش‌های تولیدی با شناسایی واحدهای تولیدی بوده که نقش مستقیمی در تولید و جلوگیری از واردات و خروج ارز از کشور داشته‌اند و در شرایط کرونایی باعث حفظ اشتغال در واحدهای تولیدی استان شده‌اند.

به گزارش ایسنا، اسدی، یکی از رسالت‌های بانک توسعه تعاون را پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان عنوان کرد و گفت: تا پایان دی ماه سال جاری ۵۰۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج طی ۸۸۸ فقره پرونده تسهیلاتی به زوج‌های جوان استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات پرداختی از محل بند الف تبصره ۱۸ و ماده ۵۲ طی سال‌های گذشته و سال جاری اجرایی شد که ۸۸۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال از این محل به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است؛ در طول سال جاری ۸۶۵ میلیارد ریال در قالب طرح رونق‌ تولید، ۷۱۶ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال در قالب طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری طی ۷۹۰ پرونده پرداخت شده است.

وی متذکر شد: تسهیلات پرداختی از محل طرح‌های ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد فرصت‌های اشتغال در روستاها و مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده است.

 مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد ۱۲ پرونده معرفی شده از سوی کمیته تسهیل و رفع موانع تولید در استان تعیین تکلیف شده و با اجرای طرح بخشودگی نیز مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به جهت حمایت از اشتغال و تولید در استان مورد تخفیف و بخشودگی قرار گرفته است.

وی، تعداد ضمانت نامه‌های صادره از سوی بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی طی سال گذشته را ۵۳۴ فقره عنوان کرد و گفت: این تعداد در سال جاری به ۶۴۷ فقره افزایش پیدا کرده است.

اسدی با اشاره به همکاری بانک توسعه تعاون و نهادهای حمایتی‌، اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات تکلیفی بانک توسعه تعاون در استان از محل بودجه نهادهای حمایتی از بند بی تبصره ۱۶ مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده که ۱۰۰ درصد برنامه در این خصوص محقق شده، همچنین از بودجه ۵۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریالی متقاضیان سازمان بهزیستی استان، ۸۶ درصد برنامه در استان محقق شده است.

وی، میزان تسهیلات پرداختی از محل مشاغل خانگی وزارت تعاون را ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: زمینه همکاری بانک توسعه تعاون با سایر نهادها و سازمان ها با امضای ۱۳۳ عنوان تفاهم نامه فراهم شده است.

اسدی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ظرفیت‌ بالای بانکداری الکترونیک در بانک توسعه تعاون، خاطرنشان کرد: تعداد مشتریان این بانک در حال حاضر در آذربایجان شرقی ۲۴۲ هزار و ۵۳۹ نفر و تعداد مشتریان الکترونیک ۶۶ هزار و ۵۴۵ نفر است.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99112720065
  • خبرنگار :