چراغ ۶ روستای بی برق خراسان شمالی روشن می شود

قائم مقام شرکت توزیع برق خراسان شمالی از روشن شدن چراغ شش روستای بی برق این استان خبر داد.

علیرضا علیخانی در گفت و گو با ایسنا، گفت: پروژه های تامین برق شش روستای خراسان شمالی در قالب پویش #هرهفته الفب_ایران (ساخت و سازها-ساز و کارها) در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با برق شدن این شش روستا، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی برق دار می شوند.

علیخانی ادامه داد: فقط کلاته و آبادی هایی در این استان باقی می مانند که جمعیت آن ها کمتر از ۲۰ و یا ۱۰ خانوار هستند که برنامه ریزی های لازم برای این روستاها نیز انجام شده است.

به گفته وی تعداد این کلاته و آبادی ها حدود ۴۰ پارچه است.

وی در ادامه بیان کرد: برق رسانی به شش روستای صعب العبور و فاقد برق استان با اعتبار بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این هفته به بهره برداری خواهد رسید و بر این اساس، تامین برق دو روستای «گنجدان» و «گُمبروِی» در شهرستان اسفراین، تامین برق روستاهای «کربلایی حسینعلی» و «مشاع ابوذر» شهرستان جاجرم، برق رسانی به روستای «مشاع شهید رمضانی» شهرستان گرمه و تامین برق روستای «قسطی شاپور» در شهرستان مانه و سملقان با احداث هفت کیلومتر شبکه فشار متوسط، سهکیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب پنج دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت مجموع ۱۲۵ کیلوولت آمپر و همچنین نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی انجام شد.

علیخانی تصریح کرد: با بهره برداری این پروژه های برق رسانی، ۹۵ خانوار روستایی از نعمت برق خوردار خواهند شد.

وی تاکیدکرد: پیش از نیز در دهمین هفته پویش #هرهفته الفب_ایران، طرح جایگزینی چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه سیمی فشار ضعیف با کابل خودنگهدار در خراسان شمالی با رویکرد اصلاح ساز و کارها با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره برداری رسید. این طرح با هدف پیشگیری از انشعاب‌گیری غیرمجاز، حذف سرقت شبکه‌های سیمی و ایمن‌سازی عمومی شبکه‌های برق استان اجرا شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99112719799
  • خبرنگار : 50046