نایب رئیس شورای شهر تهران خبر داد

بررسی آیین نامه شهردوستدار سالمند در جلسه آینده شورای شهر تهران

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بررسی آیین نامه شهردوستدار سالمند در جلسه آینده شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم امینی که در جلسه امروز ریاست جلسه شورا را بر عهده داشت،  در پایان دویست و هفتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درجمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در جلسه امروز پس از طرح تذکرات تعدادی از اعضا دستور جلسات مطرح شد که نخستین آن لایحه مجوز واگذاری حق بهره برداری از هشت مرکز بهاران  به سازمان بهزیستی استان تهران بود که در نهایت نظر کمیسیون مشترک با ۱۸ رای مبنی بر رد این لایحه به تصویب رسید.

وی افزود: دستور کار بعدی اصلاحیه تبصره یکم مصوبه ساماندهی مشارکتهای اجتماعی در محلات بود که در نهایت به کمیسیون تخصصی برگشت داده شد.

وی ادامه داد: الزام شهرداری به پیگیری ثبت میراث طبیعی کوه بی بی شهربانو یکی دیگر از دستور جلسات امروز بود که نهایتا با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید. از سوی دیگر دو نفر کارشناس برای عضویت در مجمع شرکت نوسازی اراضی عباس آباد نیز با رای اعضا انتخاب شدند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که امروز از میانه جلسه ریاست شورا را برعهده داشت در بخش دیگری از صحبتهای خود به آیین نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند به عنوان یکی دیگر از دستور جلسات امروز اشاره کرد و افزود: این آیین نامه در سال ۹۴ به شورا ارسال شده بود و امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. برخی مخالفین اعتقاد داشتند که کار کارشناسی دقیق روی آن صورت نگرفته و برخی نیز در خصوص بار مالی زیاد این آیین نامه اعتراض داشتند. لذا تقاضای برگشت این آیین نامه به کیمسیون تخصصی ارائه شد که با مخالفت اعضای شورا قرار گرفت و رای نیاورد.

وی تاکید کرد: برخی اعضا اعتراض داشتندکه  در هنگام رای گیری این موضوع جلسه از رسمیت افتاده باشد  لذا قرار شد بررسی دقیقی صورت بگیرد که اعضای که به صورت مجازی و حضوری در جلسه بودند به حدنصاب می رسید یا خیر. قطعا در جلسه آینده درباره کلیات موضوع رای گیری می شودو اگر رای بیاورد وارد بررسی موارد جزئی خواهیم شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود تضارب آرا در لوایحی که در کمیسیون های مشترک مورد بررسی قرار می گیرد تصریح  کرد: در کمیسیون های مشترک اختلاف نظر زیاد نیست طرح و لوایحی که به این کمیسیون ها داده می شود از اهمیت بیشتری برخوردار است لذا هیات رئیسه معتقد است که باید روی آنها کار تخصصی دقیق تری انجام شود لذا این موارد به کمیسیون های مشترک سپرده می شود وبعضا این اختلاف نظرها به صحن کشیده می شود البته ممکن است یکی از اعضا در کمیسیون مخالف یا موافق باشد ولی در صحن علنی با توجه به طرح ادله نظرش تغییر کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99112116086
  • خبرنگار : 71505