وبینار پتانسیل‌ها و چالش‌های کاشت و بهره‌برداری از پالونیا در ایران

انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی جنگل دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس، وبینار پتانسیل‌ها و چالش‌های کاشت و بهره‌برداری از پالونیا در ایران را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، پالونیا (Paulownia elongata) درختی تند رشد است و در مقایسه با سایر درختان، زمان بهره برداری سریعتری دارد و عملکرد تولید چوب آن در هکتار نیز از درختان دیگر بیشتر است، استحکام بالا، سبک بودن و کیفیت بالا از ویژگی های این گونه ارزشمند است و از چوب آن در بخش های مختلف صنایع کاغذ و چوب استفاده می شود.

به اعتقاد کارشناسان درختان پالونیا تحت شرایط مناسب در سن پنج تا شش سالگی به سن بهره برداری می رسند و در مقایسه با سایر درختان تند رشد نظیر صنوبر، پالونیا دارای رشد بیشتری در چند سال اول زندگی است به طوری که حدود نصف سن بهره برداری درختان صنوبر، ۵۰ تا ۱۵۰ متر مکعب چوب از هر هکتار در روش تلفیقی با گیاهان زراعی به دست می آید.

بررسی ها نیز گویای آن است که از چوب این درخت برای مبلمان سازی، مداد سازی، پارکت، کابینت، دراور، جعبه سازی، کبریت سازی، وسائل موسیقی جعبه دار و نیز تجهیزات ورزشی مانند تخته شنا، اسکی، خلال دندان، صنعت هوا و فضا مانند گلایدر، پاراگلایدر، سازه های آبی، قایق و کشتی، خانه های چوبی ارزان، سبک ضد زلزله، زغال، باروت، ساخت کندوی عسل، عایق های حرارتی و ده ها مورد دیگر استفاده می شود.

وبینار پتانسیل‌ها و چالش‌های کاشت و بهره‌برداری از پالونیا در ایران، با حضور و ارائه دکتر نوروز علی حسن عباسی ـ استاد دانشگاه علوم کشاورزی گرگان، دکتر علیرضا علی عرب ـ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان و دکتر علی اکبر محمدعلی پور ملکشاه ـ مدیر جنگل آموزشی، پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان روزچهارشنبه ۱۵ بهمن ساعت۱۸ الی ۲۰ به صورت مجازی برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک http://b۲n.ir/tmu۳۰۵ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99111511607
  • خبرنگار :