رئیس پلیس راهور استان مازندران خبر داد

کاهش ۶درصدی تصادفات منجر به فوت در مازندران 

رئیس پلیس راهور استان مازندران از کاهش ۶ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۴درصدی تصادفات جرحی طی ۱۰ماهه سال جاری در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته خبر داد. 

نصرالله بیگلری اظهارکرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۴۷ تصادف فوتی و ۳هزار و ۱۱۸ تصادف جرحی در حوزه درون شهری در استان مازندران به ثبت رسید.

وی از فوت ۱۵۷ هموطن و جراحت ۳ هزار و ۶۶۲ شهروند در تصادفات درون شهری طی ۱۰ماهه سال جاری خبر داد و افزود: کشته شدگان تصادفات درون شهری مازندران طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶درصد کاهش و تصادفات جرحی نیز ۴درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه ۴۶ درصد کشته شدگان تصادفات درون شهری عابرین پیاده و ۲۳درصد از این آمار را راکبان موتورسیکلت ها تشکیل می دهند، تصریح کرد: ۱۸درصد از کشته شدگان را افراد ۳۰سال و ۲۵درصد از آنان را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند.

 بیگلری عامل جاده ای را از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر افزایش تصادفات دانسته و خاطرنشان کرد: ۲۶۸ نقطه حادثه خیز در معابر درون شهری استان شناسایی شده که ۹۳ نقطه ای از آن رفع نقص شده است.

وی تصریح کرد: شهروندان با استفاده از سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی با خودروهای جلویی و توجه به قوانین و مقررات رانندگی می توانند در کاهش تصادفات درون شهری یاری گر پلیس باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99111511578
  • خبرنگار :