همایش مادران فاطمی در منصوریه شیراز

حدائق: ریشه تخلف بی‌دینی است

سومین همایش ملی مادران فاطمی و تجلیل از مقام همسران و مادران، کادر اساتید و طلاب در مدرسه علمیه منصوریه شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا حدائق چهارشنبه ۱۵ بهمن در سومین همایش ملی مادران فاطمی و تجلیل از مقام مادر ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، گفت: هر سال مراسم تجلیل از همسران کادر، اساتید و طلاب به صورت حضوری برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه به صورت محدود و مجازی برگزار شد.

او به هدف اصلی برگزاری مراسم تجلیل از همسران طلاب اشاره و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مراسم قدردانی از بانوانی است که در کنار همسر خود جهادی کار کرده‌اند.

مسئول مدارس علمیه منصوریه، مولی الموحدین، خاتم الانبیا و غدیریه با بیان اینکه شایسته است که از تمام همسران طلاب شیراز تجلیل کنیم، ادامه داد: باید از همه همسران طلاب در هر استان تجلیل شود، چراکه نقش بانوان را نمی‌تواند انکار کرد.امیدواریم این حرکت کشوری و عمومی شود.

مدیران موفق، توفقیشان را مدیون همسرشان هستند

حدائق با تاکید بر اینکه هیچ مردی نباید مقام زن را فراموش کند، گفت: همه مسئولان و مدیران موفقیت‌ها خود را مدیون همسران خود هستند.

او با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) و با بیان اینکه دو چیز رمز سلامت یک جامعه است و جوامع پویا باید به این دو توجه کنند، گفت: نظم یکی از اصول زندگی و جامعه است، طول فجر، طلوع آفتاب، ظهر شرعی و غروب و نیمه شب امروز با صد سال گذشته هیچ تفاوتی ندارد، این نشانه‌ی نظم محسوب می‌شود.

مدرس حوزه‌های علمیه شیراز گفت: پیشگویان براساس نظم خداوند سخن می‌گویند، اینکه خسوف و کسوف را در آینده بیان می کنند به دلیل نظم خداوند است.

حدائق تمام تعالیم اسلام را بر مبانی نظم دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت خمس، رفتن به حج، خواندن نماز صبح، سعی و صفا و مروه، عرفات، مشعر، منا و هرچه در احکام اسلامی وجود دارد نظم است، چرا امروز از راستگویی یا دروغگویی رنج می‌بریم؟ دلیل افزایش فقر چیست؟ چرا اقتصاد ما مشکل دارد؟

بی‌دینی ریشه هر تخلفی است

او با تاکید براینکه اسلام برای حسنه کردن دنیا و سپس آخرت آمده است، گفت: دنیا سرای تلاش و عمل و قوانین اسلامی نیز در همین راستاست، حضرت زهرا(س) می‌فرماید اگر نظم می‌خواهید از ما اطاعت کنید.

حدائق تاکید کرد: تاکنون به پرونده‌ای برنخورده‌ایم که دو سوی آن انسان‌های متدین و با اخلاق باشند، یک مورد طلاق پیدا نمی‌شود که دو طرف با اخلاق و دین دار باشند، هر کجا تخلف است ناشی از بی دینی است.

ارتباط با مردم برای خدا باشد نه رای

مدیرعامل بنیاد مهدویت با اشاره به اینکه رسالت روحانیت نیز آشنایی مردم با اولیا و انبیا است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا اعمال ما مورد قبول رضای خدا باشد.حضرت زهرا(س) فرمود: «دنیا را برای سه چیز از جمله ارتباط با خدا، ولی خدا و ارتباط با خلق خدا می‌خواهم، دنیای خوب برای کسی است که خداوند از او راضی باشد».

حدائق به مشکلات جامعه امروز اشاره و اضافه کرد: برخی از مسئولان مردمی نیستند و درد مردم را هم نمی‌دانند، همچنین دسترسی به برخی مدیرکل‌ها امروز مشکل است و برخی از آنها از درب پشتی می‌آیند و از درب پشتی خارج می‌شوند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز گفت: کسانی که برای رای در میان مردم حاضر می‌شوند مورد قبول نیستند، ارتباط با مردم باید برای خداوند باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99111511246
  • خبرنگار :