معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر:

هلال‌احمر بیش از ۵۰ هزار امدادگر درجه‌بندی شده دارد

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر بیش از ۵۰ هزار نیروی امدادی درجه‌بندی شده در سطح کشور دارد.

سعید متانی صبح امروز (۱۵ بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از پایگاه امداد و نجات ابهر در آزادراه زنجان – قزوین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر نیروی امدادی درجه‌بندی شده در سطح کشور داریم که در هفت درجه، درجه‌بندی شده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر سالانه برنامه‌هایی که برای توان‌افزایی، آموزش و بازآموزی برای این نیروهای امدادی دارد، افزود: با توجه به شرایط بیماری کرونا، این موضوع بر اساس برنامه‌ریزی‌های امسال محقق نشد اما با بهتر شدن این شرایط، توان‌افزایی، آموزش، بازآموزی و مسابقات امداد و نجات به صورت حضوری در سطح کشور عملیاتی می‌شود.

متانی با بیان اینکه قسمتی از فعالیت‌های این سازمان موضوع لجستیک است که حوزه انبارهای امدادی شامل این موضوع می‌شود و تجهیزات امداد و نجات را بر اساس شاخص‌های استان‌ها تخصیص داده شده است، تصریح کرد: به استان زنجان نیز با توجه به شاخص‌هایی که داشت، تجهیزات انفرادی و گروهی تخصیص داده شد.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با یادآوری این مطلب که با توجه به تخصیص کالاهای امدادی دولت به جمعیت هلال‌احمر، مناقصه‌های آن انجام و قسمتی از کالا تحویل و اقلام امدادی هشت‌گانه طی طرح تقسیم به استان‌های کشور ارسال شد، اضافه کرد: برای طرح نوروزی لوازم انفرادی امدادی خریداری می‌شود که در تلاش هستیم تا پایان سال تحویل گرفته و به استان‌ها تخصیص دهیم.

وی با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ حفظ و نگه‌داری تجهیز و امکانات شرایط خوبی دارد، یادآور شد: تجهیزات و امکانات موجود در این استان تا حد استانداردها فاصله دارد اما نسبت به سایر استان‌ها در وضعیت مطلوبی قرار داشته و از این امکانات استفاده بهینه کرده است.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که داریم تاکید بر استفاده بهینه و درست از تجهیزات و امکانات موجود است تا برای هم‌وطنان خدمات شایسته‌ای را ارائه دهیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99111511219
  • خبرنگار : 50163