مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

هویت گذاری راهکاری برای مقابله با قاچاق دام است

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت اعلام کرد که پلاک کوبی و هویت گذاری راهکاری برای شناسایی دامهای قاچاق است.

عزیز رحیمی با بیان اینکه ۱۴۹ هزار و ۸۵۰ راس دام سبک و سنگین از آغاز اجرای این طرح تا ابتدای بهمن ماه در مرودشت پلاک کوبی و هویت گذاری شده است، افزود: دام‌های بدون پلاک کوبی و هویت گذاری مصداق بارز قاچاق دام محسوب می‌شود و برابر ضوابط قانونی رفتار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، رحیمی با بیان اینکه اختصاص نهاده‌های دامی با هویت گذاری دام انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: دامداران پس از هویت گذاری در سامانه بازارگاه می‌توانند میزان نهاده‌ها مورد نیاز خود را خرید و پس از تبدیل به خوراک مورد استفاده دام قرار دهند.

رحیمی شناسایی دام‌های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار، برآورد تولیدات دامی، جابجایی کنترل شده دام و نهایتا مبارزه با قاچاق دام زنده را از اهداف این طرح عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بر اساس قانون نظام جامع دامپروری هویت دار کردن دام‌ها ضروری است، عنوان کرد: ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات، بهبود نظام آمار و اطلاعات، کنترل تردد دام، بهبود سیستم‌های پرورش و اصلاح‌نژاد دام، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده‌های دامی از مزایای طرح هویت گذاری است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در شهرستان مرودشت افزون بر  ۵۳۸ هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد و این شهرستان از قطب‌های مهم تولید شیر و گوشت در استان فارس است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99111410031
  • خبرنگار :