عضو شورای شهر:

شورای شهر اراک، انتخاب شهردار را در اولویت قرار دهد

رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک گفت: شورا انتخاب شهردار جدید را در اولویت کاری خود قرار دهد.

دکتر کاوه فلک افلاکی سیزده بهمن ماه در نطق پیش از دستور خود در صحن رسمی شورای شهر اراک اظهار کرد: در شهر اراک اخیرا شاهد اتفاقاتی بوده ایم که ممکن است از نظر بعضی افراد تهدید محسوب شود و جای نگرانی داشته باشد، ولی به اعتقاد من می تواند به فرصت خوب و مفیدی در صورت توجه و مدیریت درست تبدیل شود.

وی تصریح کرد: یکی از این اتفاقات حضور باشگاه فوتبال آلومینیوم اراک در لیگ برتر کشور برای اولین بار و پس از سال ها تلاش است. از نظر مدیریت شهری، اولویت، توجه به ورزش همگانی است و سرمایه گذاری در ورزش حرفه ای را اتلاف سرمایه و تهدیدی برای ورزش همگانی می‌دانند، اما حضور موفق تیم فوتبال آلومینیوم در حرفه ای ترین لیگ کشور همراه با موفقیت این تیم و پیروزی های متوالی این تیم موج خوشحالی و شعف در دل شهروندان بخصوص جوانان شهر ایجاد کرده و باعث تعلق خاطر و افزایش تعصب جوانان اراکی به شهرشان شده، نتیجه ای که شاید با هزینه چند میلیاردی در برنامه های اجتماعی و فرهنگی نمی توان گرفت.

فلک افلاکی با بیان اینکه امروزه ثابت شده که ورزش حرفه ای بخصوص فوتبال اگر به طور حرفه ای و مناسب مدیریت شود می تواند درآمدزایی داشته باشد، افزود: حضور در لیگ برتر، تاسیس مدارس فوتبال و استعدادیابی و پرورش فوتبالیست های جوان و آینده دار که انتقال آنها به باشگاه های دیگر درآمد بسیار خوبی عاید باشگاه خواهد کرد و علاوه بر این تیم را از خرید بازیکنان غیر بومی بی نیاز می‌کند.

وی اظهار کرد: حمایت های مالی هواداران تیم و اسپانسرهای مختلف، درآمد حاصل از تبلیغات بر روی لباس‌های تیم و در استادیوم، همچنین امتیاز پخش مسابقات از صدا و سیما درآمدهای مالی باشگاه به شمار می‌رود، بنابراین حضور نماینده اراک در فوتبال لیگ برتر نه تنها تهدیدی برای ورزش همگانی نخواهد بود بلکه پشتوانه و فرصت خوبی برای ترغیب مردم به ورزش خواهد شد.

وی افزود: با حمایت شورای شهر و شهرداری و استانداری و سایر مسئولین می توانیم این تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم و حتی حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا دور از دسترس نخواهد بود.

این عضو شورای شهر اراک با اشاره به اتفاق اخیر در مدیریت شهری گفت: بنده با استیضاح شهردار در این برهه زمانی که در ماه های اخر فعالیت شورای پنجم قرار داریم، مخالف بودم چراکه این برکناری می تواند همه موفقیت های شورای پنجم را مورد تهدید قرار دهد. بنده به مهندس شفیعی نسبت به تعامل ضعیفش با اعضای شورا و با سایر مسئولین شهر اراک تذکر داده بودم.

وی افزود: با وجود اینکه وی با مصاحبه اش چند عضو شورا را مورد انتقاد قرار داده بود و اینکارش قابل قبول نبود، اما انتظار می رفت این اعضا بخاطر مصلحت شهر اراک و اینکه شهردار کارنامه اجرایی قابل قبولی داشت نسبت به اشتباه او گذشت می کردند اما بهرحال این استیضاح صورت گرفت و با برکناری وی سرپرستی شهرداری به سعید بیاتیان که خوشبختانه از مدیران توانمند و معتبر شهرداری است، سپرده شد.

وی از سرپرست شهرداری درخواست کرد که در زمان سرپرستی خود تلاش کند که اهداف از پیش تعیین شده شهرداری دنبال شود و با ایجاد کمترین تغییر در مدیریت شهرداری کمترین استرس را به بدنه وارد کند و اجازه دخالت های غیر قانونی را در شهرداری ندهد.

فلک افلاکی بیان کرد: همواره در ابتدای کار شورا یا بعد از استیضاح شهردار تا زمانی که شهردار جدید انتخاب شود، شورا برای شهرداری سرپرست انتخاب می کند و تجربه ثابت کرده در مقطعی که شهرداری بوسیله سرپرست اداره می‌شود به علت عدم ثبات مدیریتی در شهرداری احتمال بیشترین قانون گریزی و تخلفات وجود دارد و شهر و شهروندان را متضرر می‌کند به همین دلیل شورای شهر اراک باید انتخاب شهردار جدید را هرچه سریعتر در دستور کار و اولویت خود قرار دهد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۲:۳۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99111309974
  • خبرنگار : 50210