رئیس میدان میوه و تره‌بار همدان:

دلالان هیچ باری را گران نمی‌کنند/ هزینه‌های تولید میوه بالاست

رئیس میدان میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه قیمت میوه در مقابل قیمت لبنیات و گوشت و سایر کالاها گران نیست، گفت: در میدان میوه و تره بار همدان دلالی وجود ندارد و دلالان هیچ باری را گران نمی‌کنند بلکه هزینه‌های تولید افزایش یافته است.

حسین قاسم‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت افزایش قیمت میوه در بازار همدان، اظهار کرد: هزینه‌های تولید افزایش یافته به‌طوریکه هزینه سورتینگ و دستمزد کارگری، سبدهای میوه و حمل و نقل افزایش داشته و همین موضوع باعث افزایش قیمت میوه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرتقال شمال با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان وارد میدان بار همدان می‌شود، تصریح کرد: چند روزیست که صادرات پرتقال قطع شده است، اما استان ها برای تنظیم بازار شب عید از شمال پرتقال خریداری می‌کنند.

رئیس میدان میوه و تره‌بار همدان ادامه داد: اکثر کشاورزان سردخانه دارند و ۵۰ درصد محصولات باغی خود را نگهداری می‌کنند و ۵۰ درصد میوه توسط تاجران خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش واردات موز باعث افزایش قیمت این محصول شده است، یادآور شد: موز محصولی وارداتی است که در حال حاضر وارد نمی‌شود به طوریکه یک ماهی است موزهای اکوادور وارد کشور نشده و فقط چند تاجر موزهای هندی را وارد کردند.

رئیس میدان میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه سیل و سرمازدگی محصولات در جیرفت بر بازار خیار تأثیر گذاشته است، تصریح کرد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم خیار در میدان میوه و تره‌بار ۱۶ هزار تومان است و خیار گلخانه‌ای هم هنوز وارد بازار نشده است.

وی با تأکید بر اینکه از کشاورزان حمایتی نمی‌شود، گفت: وقتی کشاورزان در سال گذشته مجبور شدند خیارهای خود را دور بریزند کسی از کشاورزان حمایت نکرد و متضرر شدند بنابراین تعدادی از کشاورزان کنار کشیدند و کشت نداشتند که همین موضوع باعث شده امروز خیار به کیلویی ۱۶ هزار تومان برسد.

قاسم‌لو بیان کرد: امسال هم از سیب‌زمینی کاران حمایت نمی‌شود و سیب زمینی را به قیمت ۲۰۰۰ تومان هم از کشاورز نمی‌خرند و کشاورز متضرر می‌شود و بر این اساس در سال آینده ۵۰ درصد کشاورزان سیب‌زمینی کشت نمی‌کنند و ممکن قیمت سیب‌زمینی هم افزایش یابد.

قیمت میوه و صیفی‌جات در بازار همدان
ردیف میوه و سبزیجات قیمت
۱

سیب زمینی

۲۰۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان
۲ پیاز

۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان

۳

گوجه فرنگی

۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان

۴

گوجه فرنگی گلخانه ای

۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان

۵

فلفل دلمه ای سبز

۶۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان

۶

هویچ

۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان

۷

سبزی

۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان

۸

کاهو

۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان

۹

کلم پیچ سفید

۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان

۱۰

خیار زمینی

۱۰ هزار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان

۱۱

خیار گلخانه‌ای

۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان

۱۲

بادمجان

۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان

۱۳

به

۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان

۱۴

لیموترش

۱۱ هزار تا ۲۱ هزار تومان

۱۵

سیب درختی

۵۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان

۱۶

خرما

۱۰ هزار تا ۲۶ هزار تومان

۱۷

کیوی

۵۰۰۰ تا ۱۸ هزار تومان

۱۸

پرتقال شمال

۱۰ هزار تا ۱۳ هزار تومان

۱۹ موز هندی

۳۵ هزار تا ۵۰ هزار تومان

۲۰

فلفل دلمه ای رنگی

۷۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان

۲۱

نارنگی

۱۱تا ۱۵ هزار تومان

۲۲

لیموشیرین

۸۰۰۰ تا ۱۴ هزار تومان

۲۳

خرمالو

۱۰ هزار تا ۱۶ هزار تومان

۲۴

اناره ساوه و شیرازی

۸۰۰۰ تا ۲۵ هزار تومان

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99111309612
  • خبرنگار : 50034