مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان:

۱۰ درصد واجدان شرایط زنجانی کارت هوشمند ملی ندارند

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: ۱۰ درصد واجدان شرایط زنجانی کارت هوشمند ملی ندارند.

سید علی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد ایستگاه کاری فعال در حوزه صدور کارت ملی هوشمند ملی در زنجان ۳۸ مورد بوده، به ‌طوری که ۱۲ اداره، دو نماینده و ۱۷ دفتر پیشخوان و ۷ ایستگاه سیار در حوزه صدور کارت هوشمند ملی فعالیت دارند.

وی افزود: استان زنجان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر جمعیت دارد که در این استان ۸۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هستند. همچنین تعداد ۷۶۲ هزار و ۵۹۰ کارت ملی هوشمند صادر شده که این آمار شامل ۸۹.۸۰ درصد جمعیت واجد شرایط است.

این مسئول ادامه داد: تعداد افراد باقی‌مانده برای دریافت کارت ملی در زنجان ۸۶ هزار و ۶۳۹ نفر است که تقریباً ۱۰ درصد واجدان شرایط را شامل می‌شود.

شفیعی، کارکرد کارت ملی در زنجان را طی سال گذشته شامل ۶۸ هزار و ۳۶۳ مورد اعلام کرد و گفت: این آمار در سال‌جاری ۴۸ هزار و ۵۰۸ بوده است. تعداد شناسنامه‌های مکانیزه صادر شده بالای ۱۵ سال طی ۱۰ ماه در زنجان شامل ۳۳ هزار جلد بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان یادآور شد: متقاضیان کارت هوشمند ملی می‌توانند به صورت اینترنتی با ورود به سامانه www.Ncr.ir پیش‌ثبت‌نام خود را انجام داده و پس از اخذ نوبت در مهلت مقرر به دفاتر پیشخوان تعیین شده مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99111309313
  • خبرنگار : 50165