مصطفی آزادبخت یکشنبه ۱۲ بهمن ماه در آیین نمادین نواختن زنگ انقلاب اسلامی که در هنرستان تهذیب همدان برگزار شد، اضافه کرد: در این ایام ۵۸۳ طرح با اعتباری افزون بر ۲۲۳۴ میلیارد تومان در استان افتتاح و ۶۸ طرح با ۵۶۶۸ میلیارد تومان اعتبار نیز کلنگزنی می شود.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته است و امروز ایران اسلامی با اقتدار و تأثیرگذاری بالا در دنیا نقش آفرینی می کند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) عبد صالح مخلص خدا و بت شکن زمان بود که با تکیه بر مکتب اسلام، انقلابی عظیم را در دنیا هدایت و جامعه ایران را متحول کردند. ایشان با هدایت معنوی خویش وحدتی مثال زدنی را در جامعه به وجود آوردند و با همراهی مردم توانستند استکبار جهانی را وادار به شکست کنند.
وی اسلام، رهبری و مردم را سه رکن اساسی انقلاب خواند و تصریح کرد: اسلام به عنوان محور اصلی حرکت انقلابی بود و مردم که نقش برجسته ای در انقلاب داشتند، به خاطر خدا و اسلام از همه چیز خود گذشتند و با هدایت امام(ره) به میدان آمدند و حماسه آفریدند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به توطئه های دشمنان، بیان کرد: مردم ایران با ظرفیت بالای خود این توطئه ها را همواره خنثی کرده اند همچنین دوران دفاع مقدس را با ایثار و فداکاری ملت و پیروزی بر دشمنان پشت سر نهادیم و در مراحل بعدی نیز در مقابل توطئه ها ایستادیم.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی دشمن با جنگ اقتصادی تلاش کرده به انقلاب آسیب بزند، افزود: ملت ایران با هوشیاری تمام در مقابل این توطئه بزرگ نیز ایستاده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به اهمیت بررسی انقلاب اسلامی با رویکرد فراتحلیلی، اظهار کرد: فراتحلیل را تحلیل تحلیلها و یا انجام پژوهش بر روی پژوهش های انجام شده، تعریف می کنند و با این نگاه پژوهشگران همواره به دنبال چرایی انقلاب اسلامی ایران بوده اند.
محمد پورداود افزود: نخستین یافته جالب توجه در تحلیل چرایی و چگونگی انقلاب اسلامی ایران این است که اکثر پژوهشگران بر نقش محوری رهبری امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این پژوهش ها رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف و با استفاده از مؤلفه هایی مانند گفتمان اسلام فقاهتی، شیعی و انقلابی، شخصیت کاریزماتیک، شبکه سازی، نقش مرجعیتی، توحیدمحوری و تکلیف گرایی مورد تبیین قرار گرفته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه یافته های پژوهش در وجه دوم نشان می دهد که سهم بالایی از پژوهشگران بر نقش مؤلفه دینی-اسلامی در وقوع انقلاب اسلامی ایران تأکید دارند، خاطرنشان کرد: بازنمایی این مؤلفه ها در پژوهش مختلف اثباتی و یا سلبی است.
وی با اشاره به اینکه وجه اثباتی بر مفاهیمی مثل ایدئولوژی، اسلام سیاسی، اسلام فقاهتی، هویت اسلامی، توانمندی جریان مذهبی، فرهنگ عاشورایی، مهدوی و علوی تأکید دارد، گفت: وجه سلبی نیز شامل مفاهیمی چون حکمرانی غیر الهی حکومت پهلوی و سیاست های ضددینی آن است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه تصریح کرد: وجه سوم عنصر مردم است که در کنار دو مؤلفه اول و دوم در وقوع انقلاب اسلامی نقش حیاتی داشته است.
وی با بیان اینکه معتقدیم مسیر بیانیه گام دوم در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، گفت: معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت جامعه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به دنبال تربیت انسان های شایسته اند که خروجی آموزش و پرورش را به سمت تربیت انسانهای مؤمن، خردمند، متفکر و اندیشمند، دانشمند، بانظم و دارای اخلاق اسلامی و در یک کلمه انسان های مجاهد و اهل عمل باشند، سوق می دهند.
انتهای پیام