در آستانه دهه فجر؛

برترین‌های کنکور در اردبیل تجلیل شدند

در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برترین‌های کنکور سراسری در اردبیل تجلیل و تکریم شدند.


در این مراسم که در مصلای بزرگ امام خمینی شهر اردبیل برگزار شد، 112 نفر از دانش‌آموزان برتر کنکور سراسری 99 که به همراه خانواده‌هایشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم حاضر شده بودند، مورد تجلیل قرار گرفته و از زحمات اولیا، مدیران، مربیان و معلمان تجلیل و تکریم شد.


در این مراسم رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل با اشاره به توانمندی استان در عرصه علمی و کسب جایگاه برتر کنکور در سال‌های اخیر اظهار کرد: بنیاد نخبگان در حمایت از برترین‌های کنکور و دانشجویان برتر کشور حمایت‌های جدی را از نخبگان انجام می‌دهد تا همواره این افراد در مسیر توان‌افزایی علمی قرار گیرند.


داوود شایقی به پرداخت حقوق ماهانه برای نخبگان علمی کشور و برترین‌های کنکور اشاره کرد و گفت: این امر با هدف توانمندسازی دانشجویان در مراحل تحصیلات تکمیلی انجام می‌شود و در کنار آن نسبت به پردخت تسهیلات با بهره کمتر در حمایت از کارآفرینی این قشر اقدامات جدی صورت می‌گیرد.


وی تصریح کرد: این حمایت‌ها برای کنکوری‌هایی که نسبت به کسب رتبه زیر هزار کنند، اعمال شده و امیدواریم افراد مشمول در استان نیز با مراجعه به سایت بنیاد نخبگان از سال آینده در بهره‌مندی از این خدمات اعلام آمادگی کنند.


رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل افزود: طرح شهید احمدی روشن چندین سال است در سطح کشور اجرا می‌شود که در قالب این طرح به صورت گروهی از تیم‌های نخبه کشور در حل مسائل متعدد ایران اسلامی حمایت می‌شود که از مهرماه امسال به صورت گسترده نسبت به جذب نخبگان و توانمندسازی آنها اقدامات آغاز شده است.


شایقی خاطر نشان کرد: در قالب طرح شهید احمدی روشن 300 طرح در استان اردبیل مورد حمایت قرار گرفته و بیش از سه هزار نفر نیز تحت پوشش این طرح ارزشمند قرار گرفتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی نخبگان و همچنین اجرای برنامه‌های حمایتی در این بخش است تا به صورت رایگان در نشست‌های مختلف از ظرفیت نخبگان و برترین‌های علمی در کشور حمایت شود.


شایقی برگزاری اردوهای جهادی و همچنین ارائه برنامه‌های آموزشی را در مناطق محروم یادآور شد و بیان کرد: تسهیلات نظام وظیفه نیز برای دانشجویان پسر در اولویت بنیاد نخبگان است که به شکل سرباز تخصصی این افراد می‌توانند انجام وظیفه کرده و کارت پایان خدمت را دریافت کنند.


انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99111108102
  • خبرنگار :