مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

وزش باد شدید در همدان خسارتی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: هشدار وزش باد شدید برای امروز به ادارات ارسال شده بود، این شرایط نگران کننده نیست و تاکنون نیز گزارشی از ایجاد خسارت دریافت نکرده ایم.

علیمردان طالبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طبق آخرین وضعیت، جنوب استان در شرایط هشدار نارنجی و مابقی نقاط در شرایط هشدار زرد قرار دارند، اظهار کرد: این هشدارها توسط اداره کل هواشناسی استان از سه روز قبل به ۲۵۰ اداره شهرستانی و استانی داده شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان خاطرنشان کرد: وزش باد در سطح استان خیلی شدید نیست و براساس آخرین گزارش بیشترین میزان آن ۵۵ کیلومتر بر ساعت بوده و خوشبختانه تاکنون خسارتی بر جای نگذاشته ‌است.

وی با بیان اینکه تا پایان فصل زمستان چند سامانه فعال وزش باد داریم، توصیه کرد: بهتر است مردم اشیائی که قابل پرتاب است، از بالکن و پشت بام جمع‌آوری کنند، وسیله نقلیه خود را کنار درختان کهنسال و پوسیده پارک نکنند و بنرهای تبلیعاتی و تابلوها را محکم نصب کنند.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند، از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد، در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99111107679
  • خبرنگار :