مدیر کل نوسازی مدارس یزد:

۱۶۵ کلاس درس جدید در یزد بمناسبت دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از افتتاح ۱۶۵ کلاس درس جدید در قالب ۲۳ طرح طی ایام الله دهه فجر امسال خبر داد.

«جواد ذاکر» امروز و در آستانه ایام چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در نشست با خبرنگاران ضمن اعلا این خبر افزود: طرح‌های آماده بهره برداری نوسازی مدارس استان که شامل پنج سالن ورزشی نیز می‌شود، ۳۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا دارد و با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان که ۵۰ درصد آن با مشارکت خیرین تامین شده، ایجاد گردیده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰ تعداد ۲۲۰ کلاس درس جدید دیگر در قالب ۳۳ مدرسه آماده افتتاح شود.

ذاکر با بیان این که سالانه ۶۳۰۰ نفر به جمعیت دانش آموزی یزد اضافه می‌شود، اضافه کرد: با توجه به فرسودگی و تخریبی بودن ۲۷ درصد مدارس استان، نیازمند ۲۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان هستیم که ایجاد آنها نیازمند ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اجرای دو پویش ملی در قالب طرح آجر به آجر در راستای فرهنگسازی جهت جلب مشارکتهای مردمی در مدرسه سازی، تصری کرد: در پویش ملی محرم بالغ بر ۵۲۰۰ نفر در استان مشارکت کردند که ماحصل آن آغاز عملیات اجرایی مدرسه‌ای در منطقه خضرآباد با همکاری گروه جهادی شهید الله دادی از شاهدیه بود.

وی دیگر پویش ملی طرح آجر به آجر که اخیراً در استان یزد اجرایی شده است را طرح «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» در جهت ساخت مدرسه ای برای فرزندان ایران زمین به ویژه بهره‌گیری از ظرفیت مادران ایرانی ذکر کرد.

به گفته‌ی این مسئول، تاکنون در قالب این پویش ملی در استان یزد ۱۲۰۰ نفر مشارکت کرده‌اند که با توجه به کمک یکی از خیرین مدرسه ‌ساز استان ساخت یک مدرسه شش کلاسه در روستای خویدک بخش مرکزی یزد در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تا مهرماه سال ۱۴۰۰ آماده افتتاح شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه امسال حدود ۱۹۵ میلیارد تومان آرده خیرین مدرسه ساز استان بوده که نسبت به ر این حوزه شش برابر افزایش داشته است و در همین رابطه نیز از ابتدای امسال تاکنون عملیات اجرایی ۲۶ طرح خیری مدرسه‌سازی در استان آغاز شده است.

وی از اجرای طرح «هر کارخانه، یک مدرسه» در شهرستان صنعتی میبد برای ساخت ۱۰۰ مدرسه خبر داد و افزود: در شهرستان اردکان نیز صنایع فولادی ساخت پنج مدرسه را تقبل کرده‌اند و مجتمع معدنی سنگ آهن بافق نیز برای ساخت شش مدرسه اعلام مشارکت کرده است.

ذاکر با بیان این که صنایع شهرستان اشکذر نیز برای ساخت پنج مدرسه پای کار آمده‌اند، اضافه کرد: هر چند بسیاری از شهرستانها مشارکت و تعامل خوبی با خیرین جهت مدرسه سازی دارند ولی در برخی از شهرستانهای استان مانند بهاباد، خاتم و تفت نیز این مشارکت کمتر بوده است و شاید نیاز مشارکت خیرین دیگر شهرستانها باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد با توجه به اولویت محرومیت زدایی از مناطق محروم استان، اظهار کرد: در همین راستا نیز اداره کل نوسازی مدارس علاوه بر طرح‌های معمول خود، کمک به توسعه و بهسازی ۴۰۰۰ مترمربع از مدارس به خصوص در مناطق محروم استان را تقبل کرده است. همچنین نوسازی مدارس استان ۴۰۰۰ مترمربع استانداردسازی مدارس، ۴۰۰۰ مترمربع تعمیرات و ۴۰۰۰ مترمربع تجهیزات و ایجاد چهار زمین چمن مصنوعی جهت شهرستانهای بهاباد، اشکذر و ابرکوه نیز برعهده گرفته است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان یکی از سیاستهای امسال این اداره کل را همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها و گروه‌های فعال در بخش خیری مانند گروه‌های جهادی ذکر و عنوان کرد: به منظور تجهیز مدارس تفاهم نامه ای با بسیج و همچنین برای توسعه سه مدرسه در منطقه محروم چاهک در شهرستان خاتم با قرارگاه سازندگی و توسعه منعقد شده است.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد علوی در شهرستان بهاباد، به تفاهم نامه این بنیاد با اداره کل نوسازی مدارس جهت مشارکت در تعمیر و تجهیز مدارس که سهم نوسازی استان ۵۰۰ میلیارد تومان است، اشاره کرد.

ذاکر از فعالیت بنیاد برکت در استان برای ساخت ۲۰ مدرسه در مناطق محروم خبر داد و گفت: اخیراً نیز با نیاد قلمچی تفاهم نامه ای منعقد شده و مشارکت ۸۰۰ میلیون تومانی این بنیاد را در ساخت مدرسه و تجهیز کتابخانه‌ی آن در شهر هرات خواهیم داشت.

وی از در دستور کار قرار گرفتن توسعه سه مدرسه اتباع توسط شرکت بین المللی ریلیف خبر داد و گفت: این شرکت در رابطه با تامین اعتبار یک مدرسه شش کلاسه در زارچ نیز قول مساعدت داده است.

وی گفت: امسال طرح مکان یابی جهت برقراری عدالت آموزشی و توسعه متوازن فضاهای آموزشی را نیز در دستور کار داریم و امیدواریم اجرای این طرح نقشه راهی برای اجرای طرح‌های توسعه ای آینده در این بخش باشد.

ذاکر در پایان نیز از تجهیز دو مدرسه ویژه دانش اموزان استثنایی در مرکز استان با اعتبار چهار میلیارد تومان و نیز اختصاص ۱.۵ میلیارد تومان جهت تجهیز هنرستانهای استان در ادامه اختصاص اعتبار ۲.۳ میلیارد تومانی سال گذشته در این بخش خبر داد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99110906773
  • خبرنگار : 50214