همزمان با روز تکریم مادران و همسران شهدا عنوان شد:

منزلت و جایگاه مادران و همسران شهدا کمتر از شهدا نیست

استاندار سمنان با اذعان به اینکه چیزی در مقابل عظمت خون شهدا و مادران شهید برای گفتن نداریم گفت: منزلت و جایگاه مادران و همسران شهدا کمتر از شهدا نیست

علیرضا آشناگر در آیین عطر افشانی و گلباران مزار مطهر شهدا در روز تکریم مادران و همسران شهدا در آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) با بیان اینکه در مقابل خون شهدا و همّت مادران هیچ چیز برای گفتن نداریم اظهار کرد: ملت رشید ایران همواره قدردان رشادت‌های شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم اهل بیت (ع) و پاسداران سلامت و وطن هستند.

وی ادامه داد: امروز سالروز وفات ام‌البنین (س) به عنوان روز تکریم همسران و مادران شهدا نامگذاری شده و برگزاری این آیین بسیار اقدام زیبایی است، چرا که مادران و همسران شهدا حق عظیمی بر گردن ملت ایران دارند.

استاندار سمنان تصریح کرد: براساس اعتقادات ما شهدا همانطور که در آرامش ابدی و در باغ رضوان قرار می‌گیرند در پیشگاه خدواند از روزی الهی بهره‌مند هستند.

استاندار سمنان به جایگاه والای مادران و همسران شهید پرداخت و تصریح کرد: هیچ مرحمی جز یاد خداوند، نیست که غم فراق و جدایی فرزند و یار را از یک‌ مادر و همسر درمان کند.

آشناگر تصریح کرد: خودم را با افتخار جزوی از خانواده بزرگ شهدا می‌دانم و درک می کنم مادر و همسری که عزیزش را به نبرد حق علیه باطل می فرستند، چیزی جز نام و یاد خدا او را آرام نمی کند.

استاندار سمنان تصریح کرد: مسئولیت و جایگاهی که مادران و همسران شهدا دارند کمتر از شهدا نیست و این عزیزان با رسالت زینبی از ارزش های شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع می کنند.

آشناگر با بیان اینکه شهدای انقلاب نماد و افتخار ایران هستند و تمامی این دلاوران با اخلاص کامل بدون هیچ چشم داشتی به تکلیف خود عمل کردند اضافه کرد: ملت ما در مقاطع مختلف تنها است و کشورهایی که دم از حقوق بشر می زدند در دوران حساس در کنار کشور ما نبودند و لذا آنچه که ملت ما را نجات داد خون شهدا و همت مردم ایران زمین بود.

استاندار سمنان تصریح کرد: مردم و شهدای ما با رهبری امام راحل ، بُت حکومت شاهنشاهی را شکستند و به مکتب دینی و الهی، به پیروزی رسیدند.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس تابلوی بی نظیری از ایثار و شهادت است و تمام خوبی ها در این دوران متجلی شد خاطرنشان کرد: ملت قهرمان ایران و شهدای والامقام و ایثارگران غیور، هشت سال با دستان خالی درمقابل جهان کفر ایستادگی کردند و به شیوه‌ای که در تاریخ این آب و خاک کم‌نظیر بود، از کیان و خاک کشورمان دفاع کردند .

استاندار سمنان افزود: یاد شهدای ایران عزیز را گرامی می داریم و از خدا می خواهیم اندکی از منش این عزیزان را به مدیران، مردم و فرزندان ما اعطا کند چرا که منش این شهدا کیمیاست.

استاندار سمنان به رشادت های کادر درمان در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا اگر تلاش کادر درمانی نبود جامعه ما دچار فاجعه می شد و چنین بود که امثال شهید ذاکری بعنوان یکی از شهدای مدافع سلامت استان با درایت و تلاش در کنار بیماران قرار گرفتند.

آشناگر خاطر نشان کرد: مدافعان سلامت با انگیزه شهدای هشت سال دفاع مقدس و دوران انقلاب، از جان خود گذشتند و برای حفاظت از جامعه تلاش نمودند.

وی افزود: شهدای مدافع سلامت جان خود را کف دست گرفتند و برای سلامت آحاد جامعه در تکاپو بودند و به یاری خداوند در حال حاضر در مهار و کنترل این ویروس به ثبات نسبی رسیدیم .

وی به اجرای طرح سردار سلیمانی و مشارکت گروه های مختلف و از جمله بسیج در این طرح پرداخت و گفت: در حال حاضر بسیج ، خانواده شهدای پاسدار سلامت و حافظان جان مردم با هدف مشترک در کنار هم هستند و برای سلامت آحاد جامعه تلاش می کنند

  • چهارشنبه/ ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99110806065
  • خبرنگار :