دبیر کمیته بانوان کنگره شهدای یزد خبر داد؛

غرس ۲۶ نهال به یاد ۲۶ شهیده زن استان یزد

دبیر کمیته امور بانوان دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید دارالعباده و دارالعلم یزد با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای زن استان در روز چهارشنبه هفته جاری، دیگر برنامه‌های این کمیته را تشریح کرد.

سرهنگ «سپیده رضایی» امروز دوشنبه ششم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امور بانوان دومین کنگره ملی شهدای استان با هدف ارج نهادن به نقش آفرینی زنان در تمام عرصه‌های انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس و نظر به این که نیمی از جمعیت جامعه را شامل می‌شوند، شکل گرفته و ذیل کنگره فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی از برگزاری تاکنون ۴۱ عنوان یاواره شهدا در سطح استان خبر داد و گفت: در همین راستا روز چهارشنبه هشتم بهمن‌ماه همزمان با وفات حضرت ام البنین(س) نیز مراسم بزرگداشت شهدای زن استان در محل حسینیه آقا برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری همایش «زن الگوی تاریخ‌ساز» که مهرماه امسال در محل قلعه خیرآباد یزد به عنوان یکی از مکان‌های پشتیبانی دوران دفاع مقدس در استان برگزار شد، اظهار کرد: در این همایش علاوه بر سخنرانی مدیر جامعه زنان کشور و برگزاری نمایشگاه جنبی همایش، مستند مادر شهید کوروش‌فر که منزل خود را در دوران دفاع مقدس و در جریان بحران کرونا به عنوان قرارگاه فرهنگی پشتیبانی مورد استفاده قرار داده است، رونمایی شد.

رضایی فضاسازی میدان بانوی شهیده در منطقه آزادشهر و پیگیری ساخت المانی با موضوع ایثارگری مادران و شهدای زن برای نصب در این مکان، تجدید چاپ کتاب «شیرزنان دو دل»، پیگیری ساخت مستند همسر سرداران شهید استان با عنوان «ماه نشان» که هم‌اکنون ساعت ۱۹ پنجشنبه‌ها از سیمای مرکز یزد پخش می‌شود و نیز تجلیل از بانوان ایثارگر استان در مناسبت‌های مختلف را از برنامه‌های این کمیته ذکر کرد.

وی افزود: در نظر است که غرس ۲۶ نهال در روز درختکار امسال به یاد ۲۶ شهیده زن استان و با نصب پلاک نام این شهدا انجام شود.

وی از برگزاری ۲۸ عنوان نشست سبک زندگی اسلامی شهدایی برای ترویج سیره شهدا به ویژه در بین نسل جدید خبر داد و گفت: علاوه بر این در راستای اثرگذاری بیشتر روی قشر جوان، نسبت به احصاء وصیت‌نامه شهدای استان و انتشار انها اقدام شده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری شب شعر و خاطره‌گویی و نیز تهیه مستند ۱۰ دقیقه‌ای خواهران شهدا، به برگزاری طرح اهدای ۴۰۰۰ واحد خون و پلاسما در قالب طرح «به رسم ایثار» با مسئولیت کمیته بانوان کنگره اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه این طرح از اول آذرماه آغاز و با وجود شرایط سخت کرونایی تا ۲۵ دی‌ماه به سرانجام رسید.

وی با بیان این که یکی از مهمترین محورهای این دوره از کنگره شهدای استان خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی است، گفت: کمیته بانوان کنگره مجزا از برنامه تامین جهیزیه ۴۰۰۰ زوج، تعداد ۲۸۳ جهیزیه و کمک جهیزیه تهیه و به زوجهای جوان نیازمند اهدا کرد، همچنین تاکنون ۳۸۵۰ بسته معیشتی که بخشی از آنها لوازم‌التحریر است از سوی این کمیته بین نیازمندان توزیع شده است.

«اعظم کاظمی» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و رئیس این کمیته نیز در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، ابراز خرسندی کرد که موضوع محرومیت زدایی و خدمت رسانی به جامعه یکی از محورهای اصلی این کنگره است.

«عالیه محرابی» سردبیر وی‍ه نامه این دوره از کنگره نیز در این نشست خاطرنشان کرد: این ویژه نامه به مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و دبیری بسیج هنرمندان در دو جلد با ۱۷۰ صفحه در قطع خشتی منتشر خواهد شد که جلد اول آن شامل گزارش عملکرد کمیته‌های کنگره به همراه پوسترهای ۴۰ گانه خدمات کنگره، ۱۴ پورتره سیاه قلم، ۱۴ قطعه شعر و ۱۴ اثر خوشنویسی از وصیت‌نامه ۱۴ سردار شهید شاخص دومین کنگره شهدای استان است که در اجلاسیه نهایی کنگره توزیع می‌شود.

به گفته‌ِ وی، جلد دوم این ویژه نامه نیز بعد از اجلاسیه منتشر و شامل دستاوردهای تمام رویدادها و فعالیت‌های مربوط  به کنگره خواهد بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99110603952
  • خبرنگار : 50214