معاون استاندار اردبیل خبر داد

اختلاف خانوادگی و زناشویی در صدر علل خودکشی اردبیل

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: اختلاف خانوادگی و زناشویی از اصلی‌ترین علل خودکشی در اردبیل به شمار می‌آید.

بهروز ندایی 24 دی ماه در جلسه بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در موضوع اقدام به خودکشی در بین استان‌های کشور در جایگاه هشتم و منجر به خودکشی نیز در رتبه بیستم قرار دارد.


وی تصریح کرد: اقدام به خودکشی و همچنین به نتیجه رسیدن این اقدام در امر خودکشی هر دو برای ما موضوع نگران‌کننده و دغدغه جدی به شمار می‌رود که سعی و تلاشمان بر این است تا با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف زمینه خودکشی را به حداقل رسانده و علل و عوامل آن را به دقت مورد پایش و بررسی قرار دهیم.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت:‌ در این زمینه دانشگاه محقق اردبیلی با استفاده از ظرفیت روانشناسان خود تحقیق و بررسی گسترده‌ای را آغاز کرده تا علل و عوامل و همچنین زمینه‌های خودکشی را که اقدامی خطرناک به شمار می‌رود، مورد بررسی قرار داده و گزارش جامع‌ای را ارائه کند.


ندایی افزود:‌ ما در سال گذشته در یک علت‌یابی و بررسی متوجه شدیم که اصلی‌ترین علل خودکشی اختلاف خانوادگی، زناشویی و افسردگی است و در این زمینه سعی شده تا با تلاش و پیگیری دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی زمینه ارائه مشاوره‌های مناسب برای خانواده‌ها در دستور کار قرار گیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ البته ما سعی کردیم تا با همکاری ارگان‌های مختلف به ویژه نیروی انتظامی و شهرداری نسبت به شناسایی بسترها و زمینه‌های خودکشی نیز روند را تعدیل و به حداقل برسانیم تا از تعیین تکلیف ساختمان‌های نیمه‌تمام و همچنین محوطه دریاچه شورابیل که برخی از خودکشی‌ها در این مکان‌ها انجام می‌شود، به نوعی مورد مراقبت قرار گرفته و اجازه خودکشی افراد را در این مکان‌ها ندهیم.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ارتقا سلامت عمومی و نشاط اجتماعی را در کاهش آسیب‌هایی نظیر خودکشی بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: مجموعه دادگستری نیز در این زمینه کمک کار ماست تا با تلاش و پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، زمینه و بستر خودکشی را در استان به حداقل رسانده و همراهی خانواده‌ها را در حل مشکلات و جلوگیری از عمیق شدن اختلافات کاهش دهیم.


انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99102418737
  • خبرنگار :