مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان تاکید کرد

لزوم پویایی شورای اطلاع رسانی کرمان متناسب با مسائل روز

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان پویایی شورای اطلاع‌رسانی استان را متناسب با مباحث روز استان مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مباحثی که شورای روابط عمومی استان باید به آن ورود می‌کرد در بحث با هلیل‌رود بود که انتشار ناقص برخی مطالب موجب سوء تفاهم‌هایی شد.

"عباس تقی‌زاده" امروز 23 دی ماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونای استان کرمان اظهار کرد: محتوای کارشناسی و علمی علاوه بر اطلاع رسانی مورد نیاز مردم است و رسانه ها در این زمینه با مشارکت پزشکان و دیگر متخصصان موفق به تولید و انتشار محتواهایی شدند که ثمره آن توسعه فرهنگ سلامت بود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ارتقای مشارکت سیاسی و حضور مردم در انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد: تمهیدات لازم برای مشارکت مردمی با توجه به بیماری کرونا ویروس اندیشیده و فراهم خواهد شد. 

تقی زاده به لزوم دریافت گواهی عدم سوءپیشینه داوطلبان انتخابات شهر و روستا و اعتبار سه ماهه این گواهی اشاره و اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان شورای شهر از ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ و روستاها از ۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان همچنین به برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی و دستورالعمل‌های رسانه‌ای این ایام اشاره و اظهار کرد: تعمیق‌بخشی به گفتمان انقلاب اسلامی، تقویت نظام سیاسی برآمده از انقلاب اسلامی و تشریح خدمات دولت سه رویکرد برنامه‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی مدنظر ایام‌الله دهه فجر است.

وی با تقدیر از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی پزشکی کرمان در برگزاری نشست‌های مجازی و پاسخگویی به سوالات متعدد در ارتباط با بیماری کرونا ویروس به ویژه در ماه‌های نخست بیماری، گفت: نتیجه این آگاهی بخشی به جامعه، ارتقای فرهنگ سلامت و همراهی جامعه با کادر درمان و پزشکی برای مدیریت مقابله با بیماری کرونا ویروس بوده است.

تقی زاده پویایی شورای اطلاع‌رسانی استان را متناسب با مباحث روز استان مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مباحثی که شورای روابط عمومی استان باید به آن ورود می‌کرد در بحث با هلیل‌رود بود که انتشار ناقص برخی مطالب موجب سوء تفاهم‌هایی شد. 

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان بیان کرد: از طرف استاندار و روابط عمومی استانداری پاسخ‌هایی به شبهات به وجود آمده داده شد و در نهایت همه تابع نظر وزارت نیرو هستیم. 

وی اظهار کرد: تمام خواسته‌ها و مطالبات مردم، رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی از سوی استاندار جمع‌بندی و به مراجع ذیصلاح وزارتخانه‌ای ارسال می‌شود با این حال شورای اطلاع‌رسانی استان در اولین نشانه‌ها از موج رسانه‌ای و دو قطبی شدن جامعه می‌توانست به سمت انسجام‌بخشی وارد شود. 

تقی زاده افزود: ایجاد تنش‌ انرژی را از استان می‌گیرد. ما بحث سانسور را نداریم، اما می‌توان به نحوی موضوع را مدیریت کرد که ضمن پاسخگویی به مطالبه مردم، فاصله‌اندازی و دوقطبی شدن در جامعه را شاهد نباشیم. 

به گزارش ایسنا، دکتر"محمدصادق بصیری" معاون استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: تامین امنیت زیستی، امنیت عمومی، معیشت، اقتصاد و انتخابات از اولویت‌های کنونی استان هستند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله کنونی در امنیت زیستی، مدیریت بیماری کروناست که مسائل اجتماعی، اقتصادی و بعضا امنیتی را به همراه دارد.، گفت: انتخابات اولویت سیاسی کشور است که باید با مشارکت مردم برگزار شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99102317716
  • خبرنگار : 50187