پلمب دو رستوران طی هفته گذشته در همدان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از پلمب دو رستوران در هفته گذشته به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح استان خبر داد.

لیدا رفعتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنعتی، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان وجود دارد که در هفته گذشته ۴۰۹۴ بازرسی از این مراکز انجام شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۳۴۹۵ واحد معادل ۸۵ درصد بهداشت فردی و ۳۲۹۹ واحد معادل ۸۱ درصد فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردند.

وی افزود: از میان واحدهایی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند ۲۷۲ واحد اخطار دریافت کردند و به مراجع قضایی معرفی شدند که اغلب آنها سوپرمارکت و خواروبارفروشی بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اضافه کرد: ۱۵ واحد نیز پلمب شدند که شامل هفت سوپرمارکت و خواربارفروشی، شش نانوایی و دو رستوران بود.

وی گفت: طبق ارزیابی صورت گرفته در پایانه‌های مسافربری برون شهری با رعایت ۵۵ درصدی کمترین میزان رعایت بهداشت فردی و اماکن متبرکه و مساحد، زندان، صنایع ساخت‌وساز و صنایع نفت‌ و گاز و انرژی با رعایت ۱۰۰ درصدی بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی را داشتند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99102014767
  • خبرنگار :