هوای گلستان تا ۸ درجه سردتر می شود

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد به استان خبرداد و گفت که با ورود این سامانه از امشب، دمای هوا بین ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

محمود محمدقلی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس الگوهای پیش‌یابی، از بعدازظهر امروز امواج سامانه ناپایدار و نسبتاً سرد از نواحی شمالی وارد استان می‌شود که پیامد آن بارش ملایم باران، ریزش برف در نواحی کوهستانی و سردسیر، مه غلیظ و کاهش دما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ناپایداری‌ها تا عصر سه‌شنبه ادامه خواهد داشت، افزود: طی این مدت کاهش دمای بین ۶ تا ۸ درجه را پیش‌بینی می‌کنیم.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی گلستان بیان کرد: میزان بارش در نواحی مرکزی و جنوب شرقی استان بین ۵ تا ۱۰ میلیمتر خواهد بود و در سایر نقاط بارش قابل‌ملاحظه نخواهد بود.

محمدقلی پور اظهار کرد: با توجه به پدیده مه غلیظ و یخبندان در ارتفاعات خصوصاً در اوقات شب، اختلال در تردد از جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه این سامانه از صبح چهارشنبه به‌تدریج از فراز استان عبور می‌کند، گفت: بعد از عبور این سامانه، تا اواسط هفته آینده جو نسبتاً آرامی در سطح استان حکم‌فرما خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بامداد امروز مراوه‌تپه با ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین شهر استان بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99101409926
  • خبرنگار :