استاندار:

مرز گمشاد در شمال سیستان وبلوچستان در کارویژه مرزهای رسمی کشور به تصویب رسید

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز رسمی گمشاد در شمال استان به عنوان دومین مرز رسمی زمینی استان با کشور افغانستان در کارویژه مرزهای رسمی کشور به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی افزود: در حال حاضر، “مرز میلک” در شمال استان، تنها مرز رسمی در طول نوار مرزی ۲۹۴کیلومتری با کشور افغانستان است که با توجه به مراودات تجاری استان با کشور افغانستان و افزایش سطح مبادلات تجاری و ترانزیتی با این کشور، نیاز به راه اندازی مرزهای رسمی بیشتر احساس می‌شد که با راه اندازی مرز رسمی گمشاد، دسترسی استان به ولایت های مختلف کشور افغانستان تسهیل می شود.

وی با ذکر این مطلب که مرز گمشاد پس از اخذ موافقت طرف افغانستانی، همانند مرز رسمی ریمدان، رسماً افتتاح می‌شود ادامه داد: مرز رسمی گمشاد از موقعیت جغرافیایی و سیاسی مناسبی برخوردار است به طوری که از طریق این مرز، امکان دسترسی دو استان نیمروز و فراه افغانستان را به صورت مستقیم و استان‌های قندهار، هلمند و هرات را به صورت غیر مستقیم فراهم می‌نماید.

استاندار اظهار داشت: ایجاد مرز رسمی در مرز کوهک در حوزه شهرستان سراوان با کشور پاکستان، نیز در کار ویژه مرزهای رسمی کشور، قبلا مصوب شده است و در حال حاضر در مرحله پیگیری اخذ موافقت دولت پاکستان است.

موهبتی با اشاره به افتتاح مرز رسمی ریمدان که در تاریخ بیست ونهم آذرماه سال جاری با حضور وزیر راه ‌شهرسازی کشورمان و وزیر تولیدات دفاعی و دیگر مقامات کشور پاکستان برگزار شد؛ تصریح کرد: افتتاح مرزهای رسمی با کشورهای همجوار، موجب افزایش حجم مبادلات تجاری و ترانزیت را فراهم آورده و بستر توسعه اقتصادی استان و همچنین تحول در سطح ملی را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است؛ در جلسه کارویژه مرزهای کشور که عصر امروز “چهارشنبه در وزارت کشور برگزار شد؛ محمدهادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی و ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99101007970
  • خبرنگار :