تسهیلگر کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد:

دانش آموزان نوش‌آبادی برگزیده جشنواره ملی پویش کتاب‌خوانی شدند

تسهیلگر کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش‌آباد گفت: دو نفر از دانش آموزان عضو این کانون به عنوان برگزیده اولین پویش ملی کتاب‌خوانی در قالب «نامه به نویسنده» معرفی شدند.

معصومه خجوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هدف از پویش ملی کتاب‌خوانی در قالب «نامه به نویسنده»، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تشویق کودکان و نوجوانان به نقد و گفت‌وگو پیرامون کتاب‌ بوده است.

وی افزود: در مرحله نهایی داوری این پویش، مینا کاوه نوش‌آبادی در گروه دانش آموزان دوره ابتدایی و سید محمد امین قرشی در گروه دانش آموزان دوره متوسطه موفق به کسب رتبه برتر شدند.

تسهیلگر کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش‌آباد تصریح کرد: مرحله نهایی این پویش با ۴۴٧ نامه داوری شد و هیئت‌داوران پس از بررسی آثار راه‌یافته به مرحله نهایی،  ٧۵ نفر را به‌ عنوان برگزیدگان نهایی این دوره معرفی کرد که ۴۵ اثر مربوط به دانش آموزان دوره ابتدایی و ۳۰ نامه برتر نیز توسط دانش آموزان دوره متوسطه نوشته شده بود.

وی اظهار کرد: خلاقیت در نوشتار، اصالت، رعایت اصول نگارش، تناسب گروه سنی با کتاب‌ خوانده شده، دارا بودن زبان و نگاه کودکانه و نوجوانانه، توانایی ارتباط با مخاطب و شروع و پایان مناسب از جمله ملاک‌های داوری این طرح بود.

خجوی تصریح کرد: علاوه بر اهدای جایزه به برگزیدگان پویش ملی کتاب‌خوانی و نامه‌نگاری‌ به نویسندگان، منتخب نامه‌های برگزیده همراه با پاسخ‌های دریافتی به آن نامه‌ها در کتابی تدوین و منتشر خواهد شد.

تسهیلگر کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش‌آباد گفت: این پویش توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دفتر یونیسف برگزار شد که فرمهر منجزی، جعفر توزنده جانی، طیبه شامانی، ریحانه جعفری و کیمیا امینی داوران آثار بودند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99100704960
  • خبرنگار :