نوازی: کمیته داوران جوابگوی آسیب‌هایی که از داوری می‌بینیم، نیست

مربی شهرخودرو مشهد گفت: تیم‌های بخش خصوصی هزینه نمی‌کنند که آقایان داوران آزمایشی را برای دیدارهایشان انتخاب کنند.

محمد نوازی پس از تساوی تیمش مقابل آلومینیوم اراک در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: به تیم آلومینیوم و تیم خودمان خسته نباشید می‌گویم. بازی سختی مقابل این تیم داشتیم. حریف فقط برای جنگ و دفاع و استفاده از توپ‌های بلند آمده بود. برنامه‌های دیگری در این بازی داشتیم اما با اخراج صادق صادقی در نیمه نخست تمام تفکرات ما به هم ریخت.

وی افزود: از بازیکنانم تشکر می‌کنم که با وجود ۱۰ نفره شدن جنگیدند. در دیدار با استقلال و در این بازی بازیکنانم با یک یار کمتر تلاش کردند اما نتیجه نگرفتیم. در این شرایط با یک بازیکن کمتر، مساوی نتیجه خوبی است.

مربی شهرخودرو با اشاره به عملکرد داوری خاطرنشان کرد: داور برای نخستین بار در لیگ برتر قضاوت می‌کرد و سوت‌های زیادی به ضرر تیم ما زد. یک تیم شخصی در لیگ برتر هزینه نمی‌کند که داورهای آزمایشی را برای قضاوت دیدارهایش بفرستند. متاسفانه وی با سوت‌های مکرر بارها بازی را از جریان انداخت. یک صحنه مشکوک به پنالتی داشتیم که داور حتی متوجه آن هم نشد.  

نوازی در خصوص دریافت دو کارت قرمز در نیمه نخست دو دیدار اخیر خانگی شهرخودرو گفت: داور در نخستین خطای صادق صادقی، کارت زرد داد. در صحنه دوم نیز به گفته بازیکنمان برخوردی صورت نگرفت اما در نهایت تمام این‌ اتفاقات با تشخیص داور منجر به کارت قرمز برای صادق شد. وقتی داور در یک خطای شدیدتر مجبور می‌شود کارت بدهد، بازیکن هم اخراج می‌شود. صادقی در صحنه خطای اول پشتش به بازیکن بود و از عمده روی بازیکن حریف خطایی مرتکب نشد که مستحق کارت باشد. کمک داوران باید بیشتر کمک می‌کردند، اما در آن صحنه ورود نکردند.

وی با اشاره به شوت کردن توپ به داخل زمین توسط یکی از اعضای کادرفنی تیمش برای جلوگیری از ضدحلمه تیم حریف عنوان کرد: همین اتفاق در نیمه نخست از سوی تیم اراک رخ داد، اما متاسفانه این موارد دیده نمی‌شود و فقط برای شهرخودرو سوت‌های اشتباه می‌زنند. امیدوارم کارشناسان داوری قضاوت این دیدار را بررسی کنند. اشتباهات داوری فقط برای شهرخودرو است و از این اتفاقات آسیب می‌بینیم، اما کسی جوابگو نیست.

مربی شهرخودرو در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا انجام این حرکت را در شأن و جایگاه ایران و باشگاهش می‌داند، گفت: بله این حرف درست است، اما وقتی یک تیم ۱۰ نفره تحت فشار است، بروز این اتفاق طبیعی است. این حرکت اشتباه است و آن را تایید نمی‌کنم اما مشابه همین اتفاق در نیمه نخست برای تیم اراک هم رخ داد که داور آن را نادیده گرفت.

نوازی در خصوص عملکرد بازیکنان جدید تیمش گفت: از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. یک بازیکن نمی‌تواند همیشه عملکرد خوبی داشته باشد و نوسان دارد، اما متاسفانه شرایط بازی‌ها به گونه‌ای برای ما رقم خورده که در یک بازی آسان نمی‌توانیم نتیجه بگیریم. اگر بازیکن‌ ما در نیمه نخست اخراج نمی‌شد، اتفاقات بهتری رخ می‌داد. برخی مواقع یک بازیکن میلیاردی می‌خرید و متوجه می‌شوید که شرایط خوبی ندارد. در طول فصل باید بازیکنان را ارزیابی کنید.  

وی یادآور شد: در حال حاضر هشت بازی انجام داده‌ایم و فرصت زیادی در ادامه لیگ داریم. تیم ما جوان است و باید صبر و حوصله داشته باشیم. فصل گذشته این تیم نتیجه خوبی گرفته و توقعات بالاست. شاید این افزایش توقعات بخاطر شروع خوبی که در ابتدای فصل داشتیم هم باشد. تلاش می‌کنیم ایرادات و ضعف‌های خود را درست کنیم. تیم شهرخودرو هوادار دارد و امیدوارم نتیجه‌ بگیرد. همیشه دنبال نتیجه هستیم و می‌خواهیم برنده باشیم. یک طرف فوتبال برد و طرف دیگر آن باخت است. تیمی نتیجه می‌گیرد که زحمت زیادی کشیده باشد.

وی در مورد دریافت دو گل‌های روی ضربات ایستگاهی و ضعف تیمش خاطرنشان کرد: بازیکنان ما هنوز جایگاه خود را نمی‌شناسند و باید احساس مسئولیت کنند. این اتفاقات در فوتبال به وجود می‌آید اما تکرار این مسئله در تیم ما زیاد است و باید تمرینات بیشتری انجام دهیم. قطعا روی این موضوع باید بیشتر وقت بگذاریم تا این ضعف خود را پوشش دهیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99100402890
  • خبرنگار : 50093