نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

جوانان شهید سلیمانی را بیشتر بشناسند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تاکید کرد: مکتب شهید سلیمانی را باید در همه ابعاد به نسل جوان شناساند.

آیت‌الله علی خاتمی شامگاه دیروز (۳ دی‌ماه) در مراسم گرامی‌داشت اولین سالگرد شهید قاسم سلیمانی که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ۴۲ سال است که ملت بزرگ و ولایت‌مدار شیعه، آثار برکات وفای به عهد با اسلام و اهل‌بیت (ع) را مشاهده می‌کنند، اظهار کرد: فرهنگ شهادت ۱۴۰۰ سال است که زیرساخت، خمیرمایه، اعتقاد، آرمان و باورمان است.

وی با اشاره به جمله آیت‌الله مطهری که خون شهید، تزریق خون بر پیکره جامعه است، تصریح کرد: موجی که در مراسم تشییع دو شهید یعنی شهیدان ابوالمهدی و حاج قاسم سلیمانی در عراق و ایران اتفاق افتاد، به تعبیر رهبری، یک سیلی بر چهره پلید جنایت‌کاران بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه برکات وجود شهید سلیمانی به یک مکتب و مدل تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: نوع مدیریت، اخلاص، بصیرت و لایت‌مداری از نکات مهمی است که در ستاد بزرگداشت اولین سالگرد سردار دل‌ها باید بیشتر مدنظر قرار گیرد تا شان و منزلت آن شهید بزرگوار بیش از پیش حفظ شود.

استاندار زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: نام‌گذاری اتوبان زنجان - تبریز به اسم شهید قاسم سلیمانی بر عهده وزارت راه و شهرسازی بوده و این اقدام از عهده استان خارج است.

فتح‌الله حقیقی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، اظهار کرد: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، اتفاقاتی در دنیا رخ داد که به جز بدنامی برای استکبار، استبداد و نیز نوکران منطقه، هیچ نتیجه‌ای نداشت.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل با اموال و تزریق مالی به نوکران منطقه، جمهوری اسلامی را در ابعاد مختلف تهدید می‌کردند، تصریح کرد: به برکت خون شهید سلیمانی شرایط آن‌ها در این تهدیدها نه ‌تنها به همان شرایط اولیه برنگشت، بلکه بدتر از شرایط قبل شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: این روزها علی‌رغم تحریم‌ها و شرایط کرونا، مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور در سراسر کشور با هوش ‌سیاسی خود، مردانه در صحنه ایستاده‌اند و هزینه این ماندگاری را پرداختند و می‌پردازند.

استاندار زنجان با تاکید بر عملیاتی شدن برنامه‌هایی که به مناسبت اولین سالگرد شهید سلیمانی در استان توسط سپاه انصارالمهدی (عج) تهیه و تدوین شده است، افزود: طبق مصوبه‌ای که به شهرستان‌ها فرستاده می‌شود، برنامه‌هایی که سپاه استان برای گرامی‌داشت اولین سالگرد سردار دل‌ها در نظر گرفته است باید در شهرستان‌ها هم اجرا شود و عملیاتی کردن این برنامه‌ها بر عهده‌ فرمانداران هر منطقه است.

مقام عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به پیشنهاد یکی از مسئولان مبنی بر نام‌گذاری اتوبان زنجان - تبریز به نام شهید قاسم سلیمانی، عنوان کرد: این کار بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و از عهده استان خارج است، از این رو برنامه‌هایی که مربوط به استان باشد، حتما عملیاتی خواهد شد.

فرمانده سپاه‌ انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سه جنگ بزرگی که در تاریخ صدر اسلام از جمله جنگ احزاب و ... اتفاق افتاد، بسیار سرنوشت‌ساز بود، اظهار کرد: دشمنان اسلام بعد از پیروزی انقلاب، جبهه دیگری علیه نظام جمهوری اسلامی گرفتند اما با تدابیر و راهنمایی‌های به موقع رهبری نقشه‌های‌شان نقشه برآب شد.

سردار جهانبخش کرمی به تشریح برنامه‌های اولین سالگرد شهید سلیمانی که توسط سپاه استان تهیه شده است، اشاره و تصریح کرد: ستاد مردمی حاج قاسم سلیمانی در اولین سالگرد این شهید در استان  فعال خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌ها در شرایط کرونایی، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، بسیاری از برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای حقیقی و برخی دیگر در فضای مجازی و با استفاده از ظرفیت رسانه استانی برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۴ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99100402809
  • خبرنگار : 50295