سعید فریور در گفت وگو با ایسنا افزود: در سال جاری ۲۵هزار و ۴۶۴ تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شده که با توجه به شیوع کرونا و افزایش خشونت های خانگی و اختلافات خانوادگی این میزان تماس نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۴۰ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین تماس ها در بخش اختلافات خانوادگی، خدمات سازمان بهزیستی، استرس و فشار روانی ناشی از کرونا و خشونت خانوادگی بوده است، تصریح کرد: اورژانس اجتماعی براساس مصوبات ستاد کرونا جز مشاغل گروه یک تلقی شده و تمام کارشناسان با حداکثر نیرو و توان در ۱۰ماهه گذشته به صورت تمام وقت در تلاش بودند تا بخشی از مشکلات فردی، خانوادگی را در سطح استان حل یا کنترل کنند.
فریور با اشاره به اینکه مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی، تیم سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی از جمله برنامه های اورژانس اجتماعی است، اظهار کرد: کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی ، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی واورژانسی سازمان به آحاد مردم، ارتقاء توانمندی های افرار در معرض آسیب های و آسیب دیده اجتماعی، ارتقاء آگاهی ها، شناخت و اجتماع نسبت به نیاز مراجعان به منظور تسهیل فرایند حل مسئله در شرایط بحرانی و شناسایی مناطق و کانون های آسیب زا و انجام مداخلات تخصصی از جمله اهداف اورژانس اجتماعی است.
مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: جامعه هدف اورژانس اجتماعی کودکان آزار دیده، همسر آزاری، سالمند آزاری، خشونت های خانگی، دختران فراری، اختلافات خانوادگی، زوجین متقاضی طلاق و زنان و دختران در معرض آسیب هستند.
وی یاد آور شد: ارائه خدمات آموزشی به گروه های هدف در زمینه رعایت مسایل بهداشتی، تامین و توزیع لوازم بهداشتی به گروه های هدف با هدف پیشگیری از ابتلا به کرونا، همکاری با نهاد ها و ارگان های مردمی در جهت ارائه خدمات به افراد آسیب پذیر از کرونا و ارائه خدمات تخصصی و مددکاری به تماس گیرندگان خط۱۲۳ از جمله اقدامات اورژانس اجتماعی استان در ایام کرونا است.
فریور ادامه داد: وضعیت استخدام نیروی های انسانی شاغل در اورژانس اجتماعی و نداشتن خودرو مناسب برای فعالیت در ۱۱شهرستان و استفاده از خودرو های استیجاری عمده مشکل اورژانس اجتماعی استان است.
انتهای پیام