معاون درمان علوم پزشکی استان:

ضریب پرستار به تخت در آذربایجان غربی از متوسط کشوری بالاتر است

معاون درمان علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ضریب پرستار به تخت در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

دکتر حسنی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه محاسبه و مقایسه نیروی پرستاری با استفاده از ضریب پرستار به تخت است،افزود: این ضریب در استان در حد میانگین کشوری بوده بلکه مقداری هم بالاتر است که نشان دهنده این است که وضعیت نیروی انسانی در استان از وضعیت بهتری در مقایسه با میانگین کشوری برخوردار است ولی با ایده آلها و استانداردهای جهانی فاصله داریم.

دکتر موسوی معاون توسعه نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز افزود: در حال حاضر قسمتی از مشکلات و مطالبات پرستاری مربوط به کمبود نیروی انسانی است که با جذب تعداد قابل ملاحظه ای نیرو در زمان همه گیری کرونا در قالب طرح 6 ماهه و قرارداد 89 روزه وضعیت بهتر شده است همچنین با محقق شدن وعده رییس جمهور مبنی بر جذب و استخدام پرستار ، بهتر خواهد شد.

وی در خصوص کارانه پرستاران نیز افزود:  با پرداختهای صورت گرفته در سال جاری فاصله کارانه به 3 ماه تقلیل یافته ولی اضافه کاری از خرداد ماه سالجاری پرداخت نشده که در صورت تامین اعتبار از طرف وزارت متبوع یا وصول درآمد اختصاصی از سازمانهای بیمه گر پرداختها صورت خواهد پذیرفت.

موسوی اظهار کرد: برخی مطالبات حوزه پرستاری از جمله تعرفه گذاری خدمات پرستاری ، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات پرستاری در منزل و ... در حوزه مداخله وزارت متبوع است که امید است این موضوعات حل شوند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99100301888
  • خبرنگار :