در شورای آموزش و پرورش استان تاکید شد؛

زیرساخت اینترنت در تمامی مدارس روستایی و عشایری فراهم شود

در شورای آموزش و پرورش استان بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت اینترنت در تمامی مدارس روستایی و عشایری تأکید شد.

ناصر خوش خبر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عصر امروز یکم دی در پنجمین شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در تعلیم و تعلم آینده سازان کشور، بر لزوم همکاری دستگاه‌ها در اجرای طرح های این حوزه تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، وی بهترین راهکار برای تأمین اعتبارات مورد نیاز برای پروژه‌های عمرانی عنوان شده را مکاتبه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عنوان کرد و گفت: این موارد باید در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان ها طرح و بررسی شود.

وی از ظرفیت خیرین گفت و یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع مالی دولتی، بهترین راهکار برای تأمین تجهیزات آموزشی و احداث بناهای مورد نیاز، ظرفیت خیرین است.

معاون استاندار خراسان جنوبی به برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته شوراها اشاره کرد و گفت: از فرصت این هفته، می‌توان برای قدردانی از تلاش های بی نظیر خیرین استفاده کرد.

خوش خبر از معلمینی که به واسطه بیماری کرونا از دنیا رفته‌اند نیز گفت و خاطرنشان کرد: از خانواده‌های این افراد باید دلجویی شود.


محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی نیز گفت: باتوجه به محرومیت برخی مدارس روستایی و عشایری از شبکه ملی اطلاعات؛ ضرورت دارد تمهیداتی اندیشیده شود تا هرچه سریعتر زیرساخت اینترنت به منظور برخورداری تمام مدارس روستایی و عشایری فراهم شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط استان از نظر بیماری کرونا، تمام موارد آموزشی، پرورشی و فرهنگی به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد، رسانه ملی، درسنامه و تولید محتوای الکترونیک ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه احداث دیوار ساحلی در چهار اردوگاه هدایت، ولایت، شهید بهشتی و شهید میرزا کوچک خان جنگلی نیازمند یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: باتوجه به قرارگیری اردوگاه‌های استان در کنار مسیل رودخانه‌های فصلی، لازم است به منظور جلوگیری از خطرات جانی و عدم آسیب رسیدن به محیط اردوگاه، دیوار ساحلی در این 4 اردوگاه احداث شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به ضرورت تکمیل سریع اولین اردوگاه فرهنگی، ورزشی، تفریحی دانش آموزان با نیاز ویژه استان به نام امامت، بیان کرد: یکی از راه کارهای تحقق سند تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش استثنایی، احداث و تکمیل فضایی است که دانش آموزان بتوانند با تبادل افکار، موانست و مجالست با یکدیگر به بالندگی برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان اینکه اردوها رضایت خاطر و احساس خوبی از یادگیری ایجاد کرده و حضور در اردو باعث کسب استقلال و افزایش حس اعتماد به نفس و خودباوری  دانش آموزان می شود؛دانش آموزان با نیاز ویژه با طیف گسترده‌ای که دارند؛ از این قاعده مستثنی نیستند و با توجه به دارا بودن مشکلات عدیده نیازمند خدمات ویژه ای هستند.

واقعی با اشاره به تشکیل یکصد دبیرخانه در یکصد مدرسه استان به منظور توسعه و تعمیق فرهنگ مشارکت در امر تجهیز مدارس، خاطرنشان کرد: تحقق این مهم، گامی موثر در دستیابی به افق چشم انداز ۱۴۰۴ و ایجاد رابطه دوسویه آموزش وپرورش با سایر دستگاه‌ها با تعریف عینی ظرفیت‌های مشترک است و می‌تواند ساختار مشترک اجرایی را برای تحقق اهداف مورد انتظار ایجاد کند.

وی اظهار کرد: براساس این طرح، برای هر یک از دستگاه های استانی، یک مدرسه استثنایی انتخاب شده و از طریق انعقاد تفاهم نامه، تعاملات موثر و مستمر در طی سال تحصیلی از طریق دبیرخانه، بین دستگاه مورد نظر قرار می‌گیرد؛ مدرسه یا دبیرخانه منتخب نیز، امور تعدادی ازمدارس را در قالب زیرشاخه پیگیری کرده و دبیرخانه‌ها مشکلات و نیازهای خود را ازکانال دستگاه معین پیگیری می‌کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش با اشاره به نقش شوراهای آموزش و پرورش در حل مشکلات آموزشی و پرورشی، از شورای آموزش و پرورش قاین به عنوان شورای برتر یاد کرد و یاد آور شد: در هفته شوراها، بیش از 10 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و رسانه ها اجرا می شود که گفتمان سازی و ترویج فرهنگ مشارکت؛ تهیه ملزومات بهداشتی و تجلیل از خیرین آموزشی از مهم ترین این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر ضرورت مشارکت تمامی دستگاه‌های  اجرایی استان در پیاده سازی طرح بوم؛ تأکید و بیان کرد: براساس سند تحول و برنامه درسی ملی، اختیار طراحی، تدوین و اجرای برنامة درسی تا ۶۰ ساعت به مدارس واگذار شده است.

واقعی یادآور شد: این فعالیت تنها نشانه کاهش تمرکز در آموزش و پرورش است و همه خادمین نظام تعلیم و تربیت استان در اجرای درست این سیاست با تمام قوا تلاش می‌کنند تا مدرسه بر اساس اصل توانمندی و اعتماد نقش خود را به درستی ایفا کند.

توجه به محرومیت برخی مدارس روستایی و عشایری از شبکه ملی اطلاعات، یکی از دستورکارهای این جلسه بود که با توجه به برگزاری کلاس‌ها در فضای مجازی و نیاز دانش آموزان در مناطق روستایی و عشایری مورد تأکید قرار گرفت.

ایجاد دیوار ساحلی در اردوگاه‌های هدایت، ولایت، شهید بهشتی و شهید میرزا کوچک خان جنگلی باتوجه به قرارگیری اردوگاه های استان در حاشیه رودخانه های فصلی، ضرورت تکمیل اولین اردوگاه فرهنگی، ورزشی، تفریحی دانش آموزان با نیازهای ویژه با توجه به جایگاه اردوهای علمی تفریحی در یادگیری، اجرای طرح یکصد دبیرخانه در یکصد مدرسه استان به منظور توسعه فرهنگ مشارکت و با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی در تجهیز مدارس استثنایی از طریق انعقاد تفاهم نامه، تعاملات مؤثر و مستمر و همچنین لزوم همراهی دستگاه های اجرایی در اجرای طرح بوم و آشنایی دانش آموزان با مشاغل و حرف مختلف از جمله دستورکارهای این جلسه بود.

در ادامه دو دستور کار تعیین تکلیف بیسوادان پایگاه و لزوم همکاری دستگاه های اجرایی در شناسایی و معرفی افراد بیسواد و همچنین بررسی شیوه‌های مساعدت به آموزشیاران آسیب دیده از کرونا نیز مطرح شد.

موضوع هفته شوراها و برنامه‌های پیش بینی شده برای این مناسبت از دیگر موارد مطروحه بود.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۱ دی ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99100100776
  • خبرنگار :