بخشدار مرکزی اسدآباد:

۷۵ درصد تسهیلات پرداختی بنیاد برکت در رسته دامپروری بوده است

بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: سال گذشته واجدین شرایط ۱۴ روستا و سال جاری ۲۳ روستای بخش مرکزی از وام های بنیاد برکت در بحث اشتغال روستایی بهره مند شده اند که بیش از ۷۵ درصد تسهیلات پرداخت شده در رسته دامپروری و ۲۵ درصد در رسته های خدماتی بوده است.

سلیمان نظری‌دوست دوشنبه یکم دی ماه در دیدار با رئیس بنیاد برکت و رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اسدآباد افزود: انتظار می رود بنیاد برکت در برخی از روستاهای دارای واجد شرایط که تاکنون ورود نکرده، برنامه ریزی لازم را برای ورود و شناسایی افراد واجد شرایط انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه بخشداری مرکزی آمادگی خود را برای همکاری با بنیاد برکت در سال آینده نیز اعلام می کند، تصریح کرد: در مرحله شناسایی افراد واجد شرایط، دهیاران و شوراها با تسهیل‌گران بنیاد برکت همکاری لازم را دارند و این مهم به آنها تأکید شده و از فعالیت های بنیاد برکت در سطح روستاهای بخش حمایت می شود.

نظری دوست در ادامه با اشاره به مشکلات روستائیان در زمینه تصرفات منابع طبیعی و ورود زودهنگام عشایران به منطقه اظهار کرد: با برنامه ریزی دقیق و رعایت قوانین و مقررات و اقناع سازی و حضور در بین مردم می توان رضایت حداکثری اهالی روستاها را جلب کرد.

وی از آمادگی دهیاران و شوراها برای همکاری با اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری و مشارکت مردم می توان مشکلات را مرتفع کرد ضمن اینکه فرماندار اسدآباد حضور مسئولان را در بین اهالی روستاها و بررسی مشکلات مردم بسیار مهم می داند و باید اولویت کاری هر مسئول باشد. ادارات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اسدآباد باید نهایت تلاش خود را برای جلب رضایت حداکثری مردم به عمل آورند.

مسئول بنیاد برکت اسدآباد هم از پرداخت ۱۲ میلیارد تومان وام اشتغالزایی برای ۳۰۰ پرونده در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری بنا داریم تا ۲۳ میلیارد تومان وام اشتغالزایی روستایی به واجدین شرایط پرداخت کنیم که تاکنون ۵۰ درصد آن تحقق یافته است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اسدآباد هم بیان کرد: در بحث تصرفات منابع طبیعی و ورود زودهنگام عشایر اقداماتی در حال انجام است اما اداره منابع طبیعی به تنهایی قادر به حل مشکلات اشاره شده فوق نیست و نیاز به حمایت فرمانداری و بخشداری ها دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99100100548
  • خبرنگار : 50037